Jägermeister: Láhev je vděčná komunikační plocha
Jägermeister dále komunikuje ledově namražené servírování. Do budoucna plánuje lokální Meisterclass na podporu subkultur.
Jägermeister tento rok spustil soutěž „Chci do mrazáku“, jejímž cílem bylo především podpořit správné servírování v ledově namraženém stavu. Zároveň tak byla uvedena i nová etiketa se symbolem -18* Ice Cold, který „zmodrá“ při namražené teplotě.
„Sázka na hravou a humornou formu, kdy naše týmy s jelenem objížděly zaregistrované účastníky a na dřevo jim vyplácely odměnu podle namraženosti Jägermeistera, se vyplatila a metrika ‚piji jedině ledově namražený Jägermeister’ poskočila správným směrem,“ popisuje marketingový ředitel společnosti Mast-Jägermeister Michael Bouda.
Značka, jež se dlouhodobě spojuje s lidmi z kreativní undergroundové scény, navíc do budoucna plánuje i lokální Meisterclass se zaměřením na rozvoj subkultur. Přes pandemickou nucenou přestávku se bude nadále zaměřovat na eventy, i když si nastavila tvrdší parametry pro investice a vyhodnocování úspěšnosti. Další informace se dočtete v našem v rozhovoru.
Letos Jägermeister spustil rozsáhlou spotřebitelskou soutěž „Chci do mrazáku“, jejímž cílem bylo podpořit ledově namrazené podávání. Jak ji zpětně hodnotíte? Jaké na ni byly reakce ze stran spotřebitelů?
Na podzim letošního roku jsme přidali edukační novinku v podobě etikety na láhvi se symbolem -18* Ice Cold, který „zmodrá“ při namražené teplotě. Soutěž byla první vlaštovkou uvádějící tento element v život a naše dlouhodobá strategie budování správného servírování tak nabírá nový rozměr, neboť láhev samotná je jedna z nejvděčnějších komunikačních ploch. K vaší otázce – výsledky předčily všechna naše očekávání, ať už počtem zaregistrovaných, tak pozitivními reakcemi na sociálních sítích. Sázka na hravou a humornou formu, kdy naše týmy s jelenem objížděly zaregistrované účastníky a na dřevo jim vyplácely odměnu podle namraženosti Jägermeistera, se vyplatila a metrika „piji jedině ledově namražený Jägermeister“ poskočila správným směrem.
Jägermeister se dlouhodobě spojuje s lidmi z kreativní undergroundové scény. S kým v současnosti spolupracujete? A uvažujete do budoucna i o nových jménech?
Vážíme si dlouhodobých kamarádství, kdy z úplných začátků se talent svojí pílí a snad i trošku díky naší podpoře dostane na elitní úroveň a stále si rozumíme nejenom po stránce businessu, ale i lidsky. Už nějaký ten pátek se kamarádíme třeba s DJ a producentem NobodyListen, zpěvačkou Annet X, partou Erem, návrhářem Honzou Černým a celou řádkou DJs jako Saxofrancis, Manene, Akvamen, Forrest Pine, Onrash, Friky...
Zároveň se snažíme navazovat nová přátelství a jeden ze směrů, který se nám zamlouvá, je využití našich mnohaletých zkušeností a také ostřílených přátel „ze scény“ k rozvoji nové krve. Během covidu jsem představili úspěšnou online platformu Save the Night a umím si představit, že příští rok navážeme takovou malou lokální Meisterclass se zaměřením na rozvoj subkultur, kde se léta pohybujeme a co sedí do Jägermeister DNA.
Letošní rok byl návratem letních festivalů. Co znamenal pro Jägermeister? Jak jste možnost se opět setkávat využili pro podporu značky?
Já bych to ještě zobecnil a řekl bych, že letošní rok byl vůbec návrat zpátky na akce, mejdany, festivaly. Jägermeister měl vždy svoji doménu v on-trade a eventech, a tak jsme byli moc rádi, že můžeme zpátky mezi lidi. Je pravda, že za poslední dva roky se náš přístup zracionalizoval a nastavil tvrdší parametry pro investice a vyhodnocování úspěšnosti. Ale zůstáváme konzistentní v podpoře eventů naladěných na stejnou vlnu a v naší maximální snaze vytvářet nejlepší noci našich životů, i když to dnes může znamenat něco úplně jiného než pár let zpátky.
Zůstáváme konzistentní v podpoře eventů naladěných na stejnou vlnu a v naší maximální snaze vytvářet nejlepší noci našich životů, i když to dnes může znamenat něco úplně jiného než pár let zpátky.
Od roku 2023 budete v oblasti mediálního plánování a nákupu výhradně spolupracovat s agenturou PHD. Uvažujete v tomto ohledu i o novém mediálním mixu?
O novém mediálním mixu uvažujeme, kudy chodíme. Tím chci říci, že není nic vytesané do kamene a nebojíme se průběžně vyzývat naše strategie a kroutit hlavami, než vytáhneme peněženku. Pro nás je mediální mix, až na konci řetězce segmentace – targeting – positioning – objectives. Až když si ujasníme cíle, začneme hledat nejefektivnější taktiky, jak cílů dosáhnout, a tedy i ladit mediální mix. Viděl jsem situace, kdy se vychrlí taktiky bez pořádné strategie, což rozmělní pozornost, a nakonec se dělá všechno a vlastě nic, chybí konzistence a je to takové plácání do vody. Dobré je si uvědomit, že budou i další roky, ale ten příští se zaměřit na jeden, dva cíle a těm se poctivě věnovat.
Michael Bouda, marketingový ředitel Mast-Jägermeister CZ & SK
V čele makretingu společnosti Mast-Jägermeister stojí od roku 2019. Předtím vedl Jägermeistra osm let v australských pobočkách firem Brown-Forman a Beam Suntory.
Vystudoval Fakultu mezinárodních vztahů na Vysoké škole ekonomické v Praze a další programy a certifikace v zahraničí na The University of Sydney a GSB Stanford v US.
Pozn.: Server MediaGuru.cz provozuje mediální agentura PHD