Česká televize odvysílala z mistrovství světa v Kataru v přímých přenosech celkem šestačtyřicet zápasů. Na programu ČT sport si je zapnulo 4,3 milionu diváků. Nejvíce jich přilákalo k obrazovkám nedělní finále mezi Argentinou a Francií, které se s 1,38 miliony diváků stalo zároveň nejsledovanějším fotbalovým přenosem v historii programu ČT sport.
Finálové klání mezi Argentinou a Francií sledovalo bezmála čtyřicet procent všech, kteří měli v danou dobu zapnutou televizi (37,57 %). Přenos se stal nejsledovanějším pořadem nedělního dne.
Průměrně se na všechny zápasy letošního fotbalového mistrovství světa z Kataru, vysílané na programu ČT sport, dívalo 476 tisíc lidí. Boje v rámci základních skupin sledovalo průměrně 374 tisíc diváků, utkání vyřazovací fáze pak 809 tisíc, při podílu na publiku přesahujícím 23 %. V publiku převažovali muži, tvořili 74 %. Z pohledu věku sledovali šampionát nejvíce ti ve skupině 15-34 let, následováni staršími pětašedesáti let.
Druhým nejvyhledávanějším zápasem na ČT sport bylo čtvrtfinále mezi Francií a Anglií, které vidělo 847 tisíc lidí a třetím sobotní utkání o bronz, které sledovalo 805 tisíc diváků při podílu na publiku 30 %.
Fotbalová utkání světového šampionátu v Kataru vysílaná na stanicích skupiny Nova se setkala se zájmem 9,44 % diváků ve skupině 15–54 let u televizních obrazovek, alespoň 3 minuty kontinuálně je sledovalo 3,652 milionu diváků starších 4 let. S největším ohlasem se fotbalové zápasy setkaly u mužů ve věku 15–24 let (share 15,17 %). Nejsledovanější na Nova Action byl zápas Nizozemsko – Argentina, který zhlédlo 686 tisíc diváků v CS 4+. V období vysílání MS ve fotbale se podíl stanice Nova Action v prime-time v cílové skupině 15-54 v meziročním porovnání zvýšil třikrát a dosáhl podílu na sledovanosti 3,64 %.
Skupina Nova poprvé ve své historii vysílala zápasy z fotbalového mistrovství světa. Odvysílala celkem 32 utkání.
-mav-