Behavio rozšířilo svůj online datový nástroj Atlas Čechů

čtvrtek, 19. ledna 2023, 15:35 Aktuality, Internet & Mobil MediaGuru

Výzkumná a technologická firma Behavio přichází s aktualizací a rozšířením online datového nástroje Behavio Atlas Čechů.

Ilustrační foto, zdroj: Pixabay

Ilustrační foto, zdroj: Pixabay

Behavio Atlas Čechů je interaktivní datový web, který uživatelům umožňuje do detailu poznat různé skupiny Čechů podle jejich věku, vzdělání, ale také koníčků, názorů či majetku. Na přelomu roku prodělal kompletní obměnu dat. Dotazníky byly adresovány všem 25 tisíc respondentů z výzkumného panelu Trendaro. Dřívější Behavio Atlas Čechů obsahoval 600 skupin a jejich kombinací, verze 2023 jich má přes 900.

„Behavio Atlas Čechů se za dva roky od spuštění stal důležitým pomocníkem při analýze cílových skupin pro všechny marketingové experty. Čerpají z něj informace zvědavci, novináři, neziskové organizace i státní správa pro pochopení současné společnosti. Atlas tak pomáhá klíčovým odborníkům rozhodnout se kvalifikovaně na základě dat, nikoliv dojmů. Zároveň slouží jako snadný ‚fact-checkingový’ nástroj pro laickou veřejnost. A to všechno nám dělá velkou radost,“ uvedl ředitel výzkumu společnosti Behavio Vojtěch Prokeš.

Rozšíření dat se týká konkrétně tématu nakupování. Ve spotřebním koši je teď víc značek než dřív. Narostla také názorová sekce, kde lze nově sledovat, jaké pocity vyvolávají v občanech aktuální politické špičky, vztah lidí k EU, názor na stav české krajiny, elektromobilitu apod. Přibyly také dvě sekce, které umožňují hlubší vhled do životů Čechů. Sekce „Co je v životě důležité“ obsahuje hodnoty jako: dobře vychovat dítě, mít morální zásady nebo být otevřený vůči jiným pohledům na svět. A druhá novinková sekce by se dala nazvat „sociální kapitál“. Ukazuje, jestli má daná skupina v životě někoho, kdo poskytne právní radu, nakoupí během nemoci nebo třeba pomůže se stavbou.

Behavio Atlas Čechů pracuje se vzorkem 3500 lidí, který reprezentuje českou online populaci z hlediska pohlaví, věku (18+), kraje, velikosti obce, vzdělání, příjmu a minulého volebního chování (volby do Poslanecké sněmovny 2021). U mladších věkových kategorií je pravidelně online téměř 100 %. U nejstarší kategorie 65+ je to 45 %.

-mav-