Dokáže reality show vytvořit influencera?
Reality show otevírají dveře do světa influencerů a zajímavých možností, vyplývá z analýzy Brand Boost.
Agentura Brand Boostu využila skutečnosti, že se její zaměstnankyně Tamara Vaňousová přihlásila do druhé řady pořadu Love Island a rozhodla se vytvořit případovou studii o tom, jaký vliv má účast v reality show na růst popularity na sociální síti Instagram. Důvodem byla jednak vzájemná motivace ke sledování, ale také zájem posoudit, zda reality show mohou tvořit influencery. Je zcela jasné, že samotný pořad nestačí k vytvoření hotového influencera. Dává však účastníkům výhodnou startovací pozici a dokáže přivést řadu nových sledujících. Je to však pouze první etapa života influencerů.
Sběr dat o sledujících
Zaznamenali jsme si údaje o počtu sledujících na Instagramu u každého účastníka při vstupu do vily a ke dni ukončení vysílání. Data nám ukázala mnoho zajímavých věcí – třeba to, že pokud takovou soutěž vyhrajete, neznamená to automaticky největší nárůst sledujících. Není to však jediná věc, která z dat plyne. Zde jsou další výsledky, které stojí za zmínku.
Výherci nejsou v TOP 3
Výherci Love Island 2022 (Kryštof Novák, Denisa Válová) se neumístili v TOP 3. Kryštof Novák měl před vstupem do vily cca 4600 sledujících a po skončení show 47 tisíc. To je nárůst o 922 %, avšak ani to nestačí na umístění v TOP 3. Jeho partnerka Denisa Válová měla při vstupu do vily cca 4209 sledujících a po skončení 74 791. V procentech vyrostla o 1777 %. Přesto se do TOP 3 nedostala. Jak se počet sledujících vyvíjel před a po skončení soutěže, je vidět ze statistiky níže.
TOP influencer
Natálie Kočendová už před vstupem do soutěže byla známou osobou na Instagramu i ve světě modelingu. Její účast ji však téměř zdvojnásobila počet sledujících a zajistila tak jasné první místo v jejich počtu. Ačkoliv procentuálně to vychází na růst „pouze” o 96 %, na čísla už je to slušných 107 tisíc sledujících.
Největší skokan
Jasným vítězem v procentuálním nárůstu sledujících je Radek Gabriel, který na Instagramu vyrostl o 6706 %. Jeho počáteční stav byl 648 sledujících při vstupu do vily, po jejím opuštění to bylo 44 100.
Dokáže reality show vytvořit influencera?
Je dobře vidět, že je pro to dokonalý předpoklad. Reality show zkrátka otevírají dveře do světa influencerů a zajímavých možností. Influenceři chtějí růst a mít velké počty sledujících. Díky tomu mohou navázat spolupráce, lépe se prosadit a ovlivnit životy lidí. Z údajů, které jsme sesbírali, je vidět, že tyto formy pořadů mají předpoklad pro splnění touhy stát se influencerem. Je však důležité zaujmout diváky, působit sympaticky a po skončení tvořit hodnotný obsah, kterým si zajistí růst, ale také udrží stávající fanoušky.
Text připravila agentura Brand Boost