Při vstupu do Německa Skinners sází na lokální marketing

středa, 1. února 2023, 07:15 Aktuality, Marketing MediaGuru

Barefoot boty Skinners vstupují do Německa. Do tří let zde chtějí prodávat 200 tisíc párů ročně. Sází přitom na silný lokální marketing.

Zdroj: Skinners

Zdroj: Skinners

Brněnská značka Skinners, jež se zaměřuje na výrobu ponožkobot a barefoot obuvi, pokračuje v započaté expanzi. Nově se chce výrazně zaměřit na německý trh, kde už oslovila zákazníky předešlými crowdfundingovými kampaněmi. Do tří let zde chce prodávat 200 tisíc párů bot, což znamená zhruba obrat ve výši 150 milionů Kč (6,25 mil. eur). Pomoci k tomu má komplexní omnichannel prodejní strategie, silný lokální marketingdedikovaný externí country manager.

První německé zákazníky oslovila značka Skinners prostřednictvím kickstarterové kampaně v roce 2016, v níž vybrala 16 milionů korun. Již v následujícím roce se zúčastnila největšího outdoorového veletrhu ISPO Mnichov, kde se umístila jako finalisté na start-upové platformě ISPO Brandnew, a následně začala spolupracovat s německým distributorem. Dodání zboží koncovým zákazníkům v Německu stejně jako v tuzemsku zajišťuje český logistický fulfillment Skladon. Důležitým prodejním kanálem nadále zůstává Amazon.de, díky kterému patří německý trh již nyní z hlediska prodejů mezi top 3. 

„Amazon je velmi oblíbenou platformou pro německé zákazníky, kteří jsou detailně zaměření na technické aspekty. Mimo to je Amazon znám svým extrémním prozákaznickým servisem, a tak zde německý zákazník velmi rád nakupuje. Zároveň ho využívá jako zdroj referencí – podobně jako u nás v ČR funguje Heureka,“ popisuje Michaela Steinhauser, spoluzakladatelka Skinners. 

Do oficiálního vstupu na německý trh chce značka investovat přibližně 50–60 milionů korun. Hlavním distribučním hubem se stane Mnichov, druhou klíčovou lokalitou pak bude Hamburk, kde se bude soustředit péče o zákazníky, marketing, PR a další služby. V rámci expanze dojde i k rozšíření působení současného německého distributora, jehož zástupce Christian Hoffman se stane novým country managerem. Díky tomu budou Skinners v Německu nově dostupné u více než 100 partnerů po celé zemi.

Expanzi rovněž podpoří průběžná lokální marketingová kampaň. Investovat bude značka jak do online kanálů, jako je PPC reklama, e-mailingu, affiliate marketing, influencerů nebo Facebooku, tak offline médií, zejména printu, komunikace v místě prodeje a eventů. 

Pro německé zákazníky je typické technické zaměření – zajímají se o použité materiály i téma udržitelnosti produktů a slow fashion. Zároveň jsou velmi aktivně založení a milují výlety, turistiku a kempování, což pro Skinners otevírá řadu možností, jak na německém trhu uspět – ať s klasickým modelem Comfort, nebo novinkou Compression 2.0 určenou na dynamické sporty a aktivity.

-stk-