Mediální agentura MediaCom se po fúzi s Essence mění na EssenceMediacom. Nejnovější agentura GroupM s více než 10 tis. profesionály bude působit ve 120 pobočkách po celém světě včetně Česka. Klienty láká nejenom na komplexní a integrovaná mediální řešení, ale chce přinášet i inovace v komerční komunikaci, posílit mediální kreativitu a vylepšit práci s daty v reálném čase.
Nově vzniklá agentura kombinuje výkonnostní, datovou, analytickou a kreativně technologickou DNA společnosti Essence s holistickým a strategickým mediálním plánováním, servisem a dlouholetou praxí sítě MediaCom.
Českou pobočku EssenceMediacom povede v roli CEO od 1.února David Novák, který svou mediální kariéru začínal v roce 1995 právě v MediaComu. Své zkušenosti nasbíral nejen v agenturním světě, ale působil také ve vedení mediální společnosti Mafra nebo jako marketingový ředitel společnosti Datart. V MediaComu doposud působil jako COO pražské kanceláře a nově bude odpovědný za celkové řízení. Na pozici Strategy & Executive Directora doplňuje vedení společnosti Marek Bačo, který byl doposud odpovědný za mediální strategie a inovace pro klíčové klienty agentury. Nově bude mít na starosti nasazení nových nástrojů a zároveň bude odpovídat za růst agentury a spokojenost klientů.
„Spojením potvrzujeme naši vizi a propozici mediální agentury, která klientům přináší jasnou přidanou hodnotu tím, jak účelně kombinujeme nové technologie, data a obsah s dnešními mediálními kanály. Teď k tomu přidáme ještě nástroje a know-how, které pomáhaly optimalizovat kampaně například pro Google. Je to také potvrzení, že jsme i s lokálními investicemi do mPanelu nebo do digitální odnože GroupM Nexus šli naproti trendům a potřebám klientů,“ uvedl šéf agentury David Novák.
Pro tvorbu strategií, media mixu či taktických kampaní se budou mediální plánovači opírat o nově vznikající operační systém EMOS (EssenceMediacom Operating System), což je modulární sada nástrojů a dat, která čerpá a propojuje technologické inovace společnosti Essence, mediálních datových vstupů a plánovacích nástrojů MediaComu a také z aktuálních výzkumů a dat o spotřebitelském chování z dílny GroupM.
Agentura zahajuje činnost s globálními klienty, mezi něž patří Adidas, Bayer, Dell, Google, Mars, PlayStation, Procter & Gamble, The Coca-Cola Company či Uber. Podle dat COMvergence z roku 2021 bude EssenceMediacom spravovat inzertní výdaje svých klientů přesahující 21 miliard dolarů. V Česku zastupuje agentura mimo globální klienty například značky T-Mobile, Tesco, Toyota, Pernord Ricard či HBO. Podporuje i neziskové organizace Dobrý Anděl a Helppes.
EssenceMediacom je součástí GroupM (mediálně-investiční skupina komunikačního holdingu WPP) a díky tomu bude nadále využívat přístup k globálním i lokálním datům, benchmarkům či schopnostem cílení a programatického nákupu. I na lokální úrovni bude spolupracovat s divizí GroupM Nexus, která poskytuje komplexní služby digitálního marketingu, a také se společností Choreograph, která je poskytovatelem datových a technologických služeb pro GroupM a WPP.
-mav-