Influencer a idea maker Jonáš Čumrik bude pracovat pro Notino. U evropského prodejce parfémů a kosmetiky se zaměří na inovace v komunikaci se zákazníky a hledání vhodných témat v nově vytvořené pozici Strategy & Idea Director. Notino uvedlo, že tím podtrhuje svou strategii zaměření na zákazníka a cílení na mladé generace spotřebitelů.
Jonáš Čumrik je expertem právě na to, jak si získat pozornost generace Z a mileniálů – na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy vede vlastní předmět zaměřený na marketing napojený na influencery. V Notinu bude svou expertizu využívat na podporu pro už existující týmy.
„Poprvé nebudu jen samostatnou jednotkou, kdy z pozice idea makera vytvářím komunikační témata a upozorňuji na trendy v digitálním prostředí, které firma může využít ke svému užitku. V Notinu bude mým primárním úkolem vybudovat tým, který bude schopný nejen reagovat na čím dál rychleji měnící se digitální prostředí a budovat pozitivní vnímání celé značky, ale třeba i rozvíjet spolupráci s dalšími firmami tak, abychom k veřejnosti dostávali témata, která Notino považuje za důležitá,“ říká ke své nové pozici Jonáš Čumrik.
„Cíl je vcelku jasný. Vybudovat brand, který bude pozitivně vnímán generací, kterou spousta firem přehlíží. Vždyť jen v ČR více než 79 % značek nemá žádnou strategii pro Gen Z. Chci, aby můj tým potřeby mladé generace vnímal, věnoval jim pozornost a nebral je na lehkou váhu,“ dodal Čumrik.
Příchod idea makera, pro kterého jsou sociální sítě přirozeným prostředím, je pro Notino logickým krokem. Právě digitální prostor je pro firmu stěžejní, využívá proto například tzv. livestream shopping – tedy prezentaci zboží během přímého přenosu, většinou s účastí influencera, a možnost jeho přímého zakoupení. Kromě toho se Notino v průběhu jara objeví nově i na sociální síti TikTok. Strategií firmy je oslovovat zákazníky na všech dostupných kanálech, a podpořit tak prodej i značku jako takovou.
Notino za poslední rok výrazně navýšilo nabídku svého sortimentu. V současnosti nabízí přes 100 tisíc produktů od 2,5 tisíce značek, i zde plánuje firma další růst. Zároveň ale spoléhá na nástroje, jako jsou discovery boxy, které zákazníkům pomáhají předejít nesprávně vybrané kosmetice.
-mav-