Společnost Kytary.cz promění v následujících měsících své sídlo, sklad a prodejnu v pražských Modřanech. Cílem je ze zázemí firmy vytvořit energeticky soběstačné a ekologické stavby.
Na střechách budov tak vyroste solární elektrárna střední velikosti, která se stane velmi důležitým zdrojem elektrické energie. Nová elektrárna za rok vyrobí 430 MWh, což je o třetinu více než je roční spotřeba celého modřanského provozu firmy. Nespotřebovaná část energie bude využita firmami z okolí v rámci komunitního sdílení elektrické energie. Součástí projektu bude i nabíječka pro elektromobily. Investice si vyžádají zhruba 13 milionů korun.
„Řadu let se snažíme chovat ekologicky a snižovat náš podíl na znečištění planety. S energií nakládáme hospodárně již nyní. Díky optimalizaci provozu jsme v posledních měsících dokázali snížit spotřebu elektrické energie o dvacet procent. Naše snahy na stavbu solární elektrárny urychlila energetická krize a dlouho diskutované projekty tak dostaly zelenou,“ popisuje technický ředitel Kytar Tomáš Novák.
Stavební práce, které začnou letos na jaře, jsou podle něj navržené tak, aby nedošlo k zásadnímu omezení provozu prodejny. Zákazníci rozhodně žádné omezení nepocítí. „Dobu samotné výstavby odhadujeme na jeden měsíc. Zpracování projektu a administrativní práce s tím spojené budou trvat deset až šestnáct měsíců. Velmi záleží, které řešení zvítězí ve výběrovém řízení a jací dodavatelé nakonec budou projekt realizovat,“ upřesňuje Novák.
Kytary.cz dbají na ekologii již od svého vzniku. Správné třídění běžného odpadu ve všech provozech je pro jejich zaměstnance samozřejmostí. Třídí papír, plasty, sklo, baterie i struny. Z obalových materiálů pak karton a obalové folie. „Opravami v našem elektroservisu dáváme zařízením druhou šanci, nebo servisem a opravami nástrojů prodlužujeme jejich životnost. Ekologicky likvidujeme elektroodpad, dokonce i za naše zákazníky. Podporujeme menší ekologické projekty, máme vlastní včelstvo a vlastní med, o který se rádi podělíme s našimi zákazníky. V našem areálu sázíme zeleň,“ doplňuje Filip Černý, marketingový ředitel společnosti.
-stk-