Největší vydavatelé posilují své podíly na čtenářském trhu
Nejsilnějším vydavatelstvím podle počtu čtenářů zůstává stále Mafra před CNC a VLM. Vedoucí trojice v souhrnu svůj podíl meziročně zvýšila.
Největší tuzemští vydavatelé tištěných titulů posilují svůj podíl na čtenářském trhu, a to i přesto, že v meziročním srovnání jejich dosah z pohledu počtu oslovených čtenářů stagnuje nebo je i mírně nižší. Zvyšující se koncentrace trhu ale vede ke zvyšování jejich podílů. Nová data přináší výzkum čtenosti Media projekt za loňský rok (období 1Q-4Q/2022).
Nejsilnějším z pohledu čtenářského zásahu zůstává nadále skupina Mafra, která svými tituly oslovi 3,17 mil. čtenářů, což představuje podíl ve výši 26,6 %. Nad úrovní tří milionů čtenářů se také drží druhý v pořadí Czech News Center (CNC) s dosahem 3,01 mil. a podílem 25,3 %. Třetí nejsilnější Vltava Labe Media oslovuje 2,5 mil. čtenářů při podílu 21,4 %. S odstupem pak v první pětici následují Burda International CZ a Extra Publishing.
Vydavatelské skupiny podle čtenosti (tis. osob)
Podíl vydavatelských skupin na čtenosti (%)
Připomínáme, že výzkum čtenosti Media projekt obsahuje data jen za vydavatelské skupiny, které jsou součástí výzkumu a za oděr dat tak platí. Pozici jednotlivých vydavatelů v celkovém výsledku může ovlivňovat i počet titulů, které jednotliví vydavatelé do výzkumu zařazují.
-mav-