Do jubilejního 30. ročníku soutěže ADC Czech Creative Awards přijal organizátor soutěže, Art Directors Club, rekordní počet přihlášených prací které jsou nyní k nahlédnutí v galerii na webu www.adcawards.cz
Celkem bylo do soutěže letos přihlášeno 294 kreativních počinů. Za vysokou účast může vedle produktivity přihlašovatelů i delší časové období, ve kterém mohly být přihlášené kampaně publikované. Roční perioda byla letos o půl roku delší, aby se po dvou minulých ročnících vyhlašovaných na podzim, kreativní klání mohlo opět vrátit do tradičního soutěžního kalendáře se zahájením early birds v lednu.
Nejvíce přihlášek do soutěže tradičně vyslaly velké agentury. Ale i letos se v soutěží objeví několik subjektů, které své práce přihlásily vůbec poprvé, a to včetně klientů. Celkový počet přihlašovatelů dosáhl čísla 61.
Absolutním rekordmanem je VMLY&R s počtem 40 přihlášených prací, DDB zaregistrovalo 27 přihlášek, agentura WMC Grey jich do boje vyslala 22, Triad celkem 14 a McCann a Ogilvy mají obě 13 přihlášených prací.
Přihlašovatelé se utkají i v boji o speciální cenu ADC YouTube Award, která bude vyhlášena ve spolupráci s generálním partnerem soutěže Google Česká republika a YouTube. Ta bude udělena nejkreativnějšímu videu na základě kritérií Best Practices Guidance od YouTube, tzv. ABCDs – Attention, Branding, Connection a Direction. Zveřejnění vítěze ADC YouTube Award proběhne den před slavnostním vyhlášením vítězů, které se uskuteční 10. května v divadle Archa.
Vítěze vybere porota, sestavená z nejúspěšnějších osobností české i slovenské reklamy. Předsedat ji bude Jaime Mandelbaum, Chief Creative Officer Europe agentury VMLY&R.
-stk-