Přízemí Domu Radost na pražském Žižkově nyní patří výstavě Art of Sugarlandia, jež ukazuje finálová díla výtvarné soutěže Don Papa Art Competition. Jejich autoři v nich ztvárňují svou vizi filipínského ostrova Negros, kterému místní kvůli hojné produkci cukrové třtiny přezdívají „Sugarlandia“. Umělci v soutěži navázali na dílo výtvarnice Elišky Podzimkové, která vytvořila několik děl inspirovaných tímto koutem světa. Soutěž byla prvním českým pokračováním tradice značky prémiového rumu Don Papa, který se na zmíněném ostrově vyrábí.
„Na myšlence propojení světa prémiového rumu a světa umění pracujeme od samého začátku, co se značkou na našem trhu pracujeme. Don Papa je hravá a kreativní značka, a tak je naší snahou tento potenciál rozvíjet. Svým způsobem mají umělecké pojetí všechny aktivity, které pro značku u nás chystáme. Je výborné, že uzrál čas na to zorganizovat i první ročník soutěže Don Papa Art Competition, a jsme rádi, že ‚odrazovým můstkem’ pro celou akci byla spolupráce s tak skvělou umělkyní, jakou je Eliška Podzimková,“ říká Jakub Janeček, majitel a zakladatel společnosti Ultra Premium Brands, jež značku Don Papa na českém trhu zastupuje.
Soutěže se zúčastnilo 45 umělců, jejichž díla ohodnotila odborná komise. Do užšího výběru se dostalo 10 děl. Absolutním vítězem, který byl zveřejněn na vernisáži výstavy, se stalo dílo Dona Mamma Natura malíře Petra Hajdyly, který pracoval s vrstvením barvy podobně jako na sebe vrstvil asociace spojené s ideou magické Sugarlandie.
Don Papa se s uměním spojuje především v pojetí svých obalů, zejména obalových tub. Jejich podobu v limitovaných edicí vybírá právě prostřednictvím soutěže Don Papa Art Competition, jež odstartovala v roce 2015 na domovských Filipínách. Na tubu se dostalo i jedno z děl Elišky Podzimkové, která do zapojila rozšířenou realitu, se dostalo i na limitovanou edici tuby Don Papa. Po namíření mobilního telefonu na ilustrace se skrze aplikaci Artivive dá několik výjevů do pohybu.
-stk-