Microsoft nasazuje umělou inteligenci do LinkedIn i Office
Nástup generativní umělé inteligence má potenciál proměnit způsob kancelářské práce i správy sociálních sítí, věří Microsoft.
Sociální sítě by díky inovacím typu ChatGPT mohly fungovat trochu jinak. Tento týden představila profesní síť LinkedIn několik novinek s potenciálem překopat způsob, jakým vznikají popisky na profilech. S jejich vyplňování má platícím prémiovým uživatelům nově pomáhat aktuální verze jazykového modelu ChatGPT-4. „Naše nástroje rozpoznají ty nejdůležitější schopnosti a zkušenosti uživatele, které stojí za to v profilu zdůraznit. To se následně přetaví do formy doporučení, co by šlo na profilu změnit či vylepšit. Novinka lidem ušetří čas a námahu, zároveň dokáže do textu obtisknout jejich osobitý styl,“ cituje portál TechCrunch vyjádření firmy.
Na uživateli pak je učinit rozhodnutí, zda se chtějí doporučením jazykového modelu řídit, či nikoliv. Z novinky by mohly těžit i firmy, respektive jejich náboráři. Obdobným způsobem má na LinkedIn fungovat virtuální pomocník pro vypisování volných pracovních pozic, ten však bude poháněn ChatGPT verzí 3.5. K oznámení novější verze došlo v úterý.
Provozovatelé LinkedIn zkoušejí experimentovat s takzvanou umělou inteligencí průběžně. Nedávno síť představila záměr rozproudit diskuzi na své síti pomocí článků vytvořených jazykovým modelem. Cílem je „donutit“ oborové experty, aby původně strojem vytvořený text obohatili o své pracovní zkušenosti. A jak LinkedIn naznačuje, s pokusy s jazykovými modely na principu strojového učení firma jen tak přestat nehodlá. „Tohle je jen začátek. Budeme pokračovat ve snahách využívat generativní umělou inteligenci k nalezení nových cest, jak našim členům a klientům dodat přidanou hodnotu,“ cituje TechCrunch mluvčí profesní sítě.
Pomocník nové generace
Technologický portál zároveň odhadoval, že nové nástroje mohou mít nečekané důsledky. A namísto růstu efektivity způsob opak. Pro náboráře je prý snazší si udělat přesnější prvotní dojem o některém z profilů, pokud se při jeho vyplňování naplno projevila osobnost majitele. Nehledě na schopnosti ChatGPT, jazykový model vždy alespoň část osobnosti uživatele v psaném projevu potlačí. Zároveň má LinkedIn podle TechCrunch dost silný důvod, proč „umělou inteligenci“ prosazovat. Microsoft, provozovatel Linkedinu, investoval miliardy dolarů do společnosti OpenAI, která ChatGPT vytvořila. Microsoft neváhal robota nasadit do svého vyhledávače Bing, a tak v zásadě není důvod, aby se zdráhal využívat ChatGPT i v rámci profesní sociální sítě. Tím spíše, když během aktuálního týdne technologický gigant ohlásil nasazení jazykového modelu i do svého balíku korporátního softwaru Office 365.
„Umělá inteligence“ doplní Word, PowerPoint, Excel a Outlook, byť Microsoft neupřesnil, kdy se tak stane. Jazykový model bude mít podobu chatu a má zvládnout pracovat nejen s veřejnými informacemi, ale také s osobními daty uživatelů. Programu prý podle firmy půjde dávat pokyny typu „Sdělte mému týmu, jak jsme obměnili produktovou strategii.“ V této souvislosti je snadné si představit potenciální synergii s LinkedIn. Pokud bude novinka fungovat tak dobře, jak Microsoft slibuje, uživatelé profesní sociální sítě se o svých zkušenostech s exponenciálně rostoucí produktivitou práce jistě rádi pochlubí svým sledujícím.
-riv-