Netflix, Disney+ nebo Amazon Prime. Kdo kde vede?
Nad postavením globálních hráčů na poli SVOD v jednotlivých zemích světa se zamýšlí Erika Luzsicza.
Streamovací války mají za sebou další důležitý milník. Světová jednička Netflix totiž ztratila výsadní postavení na svém domácím trhu, tedy ve Spojených státech. Tam ho sesadil Amazon Prime. Vyplývá to z dat měření za poslední kvartál loňského roku. Právě tato změna nabízí zamyšlení, jak si jednotliví globální hráči stojí v jednotlivých zemích světa.
Podívejme se na streamovací giganty z trochu jiné perspektivy, tedy v kolika zemích světa jsou nejoblíbenější. V takto sestaveném žebříčku vyjdou zajímavé výsledky. Standardně se totiž pozornost věnuje těm nejznámějším, tedy Netflixu, Amazon Prime, HBO Max, Disney+ nebo Apple TV. Dominantní postavení si sice stále drží Netflix, který je jasnou jedničkou v 78 zemích světa (patří mu téměř celá Evropa a drtivá část Jižní Ameriky a Austrálie), na druhém a třetím místě však není ani jeden hráč z výše zmíněné globální pětky.
Dvojkou je překvapivě francouzský Canal Plus, který má nejvíce předplatitelů hned v 17 zemích, o jednu zemi méně si připisuje arabská služba Sahid. Obě jména totiž nasbírala nejvíce předplatitelů v Africe a arabských zemích.
Na čtvrtém místě je služba Showmax, která je jedničkou v 15 zemích, rovněž je nasbírala v Africe. Na pátém místě je pak Amazon Prime. Globálně má sice přes 200 milionů předplatitelů, lídrem je však jen v 5 zemích světa. Výrazně hůř je na tom Disney+, které sice posbíralo přes 160 milionů zákazníků celosvětově, ale nejpopulárnější službou je jen v jedné zemi, a to v Indii.
Další velikáni jako HBO Max nebo Apple TV mají sice také desítky milionů předplatitelů, ale prvenství nemají ani v jedné zemi světa.
Autorka textu: Erika Luzsicza, Axocom