„Nalej to do sebe a buď napřed,“ zní výzva agentury Ogilvy studentům a absolventům VŠ, kteří chtějí nastartovat kariéru v reklamě. Právě pro ně agentura otevírá první ročník Nulťáku – výběrového vzdělávacího a kariérního programu, díky němuž studenti nahlédnou do praxe reklamního byznysu pod vedením expertů z oboru.
„Marketing a reklama se stejně jako většina oborů potýká s nedostatkem nových talentů. Zároveň se nám ale na pohovorech stává, že se setkáváme s lidmi, kteří – ač jsou pro nás zajímaví z hlediska osobní motivace – nemají pro danou pozici potřebné zkušenosti či znalosti. Často také mají nízké povědomí o práci v reklamní agentuře a je pro ně obtížné posoudit, zda by je to prostředí lákalo. Proto přicházíme s novým vzdělávacím a kariérním programem Ogilvy Nulťák,“ říká Žaneta Lohrová Jedličková, HR ředitelka Ogilvy, s tím, že účast v programu je zdarma, ale jen pro celkem čtyřicet vybraných talentů, kteří nejvíce zaujmou zaslanými motivačními materiály. Jejich forma je libovolná – může to být psaný text, prezentace nebo tiktokové video.
Jarní běh Nulťáku startuje v polovině dubna a nabídne dva obory – kreativu a sociální sítě. Na jaře budou na výběr dva obory: „Jak se reklama vymýšlí a vyrábí“ pod vedením kreativního ředitele Ogilvy Tomáše Belka a „Jak dělat reklamu na sociálních sítích“ vedený Barborou Šumanskou, Social Directorem Ogilvy.
Na podzim nabídku rozšíří další dva obory, „Jak tvořit a publikovat příběhy, které prodávají“ a „Jak to funguje v reklamce od a do z“. Každému oboru bude věnováno deset praktických workshopů v délce devadesáti minut s týdenní frekvencí, vždy pro deset vybraných uchazečů, jejichž přihláška bude vyhodnocena jako nejvíce kreativní.
Nejúspěšnějšímu absolventovi každého ze čtyř oborů bude nabídnuta tříměsíční placená stáž v agentuře. Hlásit se mohou uchazeči z celé České republiky. Uzávěrka přihlášek pro první dva otevřené obory je 5. dubna. Program cílí primárně na vysokoškolské studenty se zájmem o marketing a reklamu, kteří chtějí začít kariéru v marketingu či komunikaci a zatím tápou, který směr či specializaci si přesně vybrat. Sekundárně je cílený na absolventy takových oborů.
Program má vlastní microsite Nultak.Ogilvy.cz. Klíčový vizuál vychází z korporátní identity Ogilvy a symbolicky pracuje s motivem plechovky energetického drinku – zájemci o účast v Nulťáku do sebe mohou v rámci programu doslova „nalít“ vědomosti a být tak o krok napřed v kariéře. První vlaštovkou v rámci propagace Ogilvy Nulťáku byly rádiové spoty odvysílané na Rádiu 1 koncem roku 2022. Aktuálně běží náborová kampaň na sociálních sítích, kterou doplňuje e-mailing na vysoké školy v Praze, Brně a Zlíně, plakáty ve vnitřních prostorách vybraných škol a distribuce letáků a brandovaných plechovek s energetickým nápojem přímo v okolí vybraných vysokých škol.
-stk-