A11 spustí celoplošnou televizi, angažuje Klímu, Duška a zapojí i AI
Mediální skupina A 11, která byla dosud aktivní především na trhu tištěných médií, spustí 27. dubna celoplošnou plnoformátovou televizi A 11. V hledáčku má přitom i další televizní kanály.
Mediální skupina A 11 spustí 27. dubna od 18:30 vysílání celoplošného plnoformátového televizního programu A 11. Využije pro to stávající televizi Náš Region TV, kterou většinově vlastní (dřívější Regionálnítelevize.cz), její program ale rozšíří a přejmenuje na A 11. Ředitelkou televize zůstává Eva Stejskalová.
Spolumajitel a ředitel A11 Aleš Zavoral zároveň ohlašuje zájem skupiny o větší přítomnost na televizním trhu. „Jsme silní v printu, ale tady už nemáme moc možností, kam růst. Televizní zábava je směrem, kde možnosti vidíme. Proto zde chceme víc investovat a přidat v krátkodobém horizontu další kanál a dlouhodobém ještě další,“ řekl novinářům s tím, že i další z nových kanálů by měl zamířit do terestrického vysílání. Krátkodobým horizontem je myšlen ještě rok 2023, dlouhodobým pak nejpravděpodobněji rok 2024.
Televize A 11 chce stávající program oživit vlastními pořady. Nadále počítá s regionálním zpravodajstvím z celé republiky. Regionální zpravodajství bude vysíláno v hodinové stopáži od 17:00, od 18:30 se bude vysílat hlavní zpravodajská relace v délce 30 minut. Dál se počítá s vlastními zábavnými pořady Mladý svět, publicistickým Zaostřeno, talkshow Světlá hodinka s Jaroslavem a dalšími. Na obrazovce A 11 se objeví například Jaroslav Dušek se svou novou show, Josef Klíma s pořadem o Zločinech z 90. let nebo moderátorka Barbora Hlaváčková. Televize dá prostor i novým tvářím jako Jan Januš, Tomáš Zemánek nebo Jitka Kačánová. Nasazovat chce i akviziční seriály, např. Narcos, francouzské detektivky, rodinné filmy a hodně si slibuje také od zábavního obsahu.
Televize A11 zároveň jako první televize v Česku počítá se zapojením umělé inteligence (AI) do programové struktury, zpravodajství, ale i moderace zpravodajství pomocí avatarů.
Nová celoplošná televize bude od svého startu zapojena do elektronického měření sledovanosti ATO-Nielsen Admosphere. Cílit chce na diváckou skupinu 15+, prodej reklamního prostoru si zajistí sama. „Chceme prodávat na GRP, ale kdy se tak stane, nejsme teď schopni říct,“ uvedl Aleš Zavoral. Prodej tak zahájí s pásmovým ceníkem. Cíle na poli sledovanosti A11 neupřesnila, chce dosáhnout co nejlepších výsledků. Nepřímo ale naznačila, že by ráda dosáhla vyšší sledovanosti než Televize Seznam (v březnu 2023: 1,5 %, 15+).
Kromě ředitelky televize se na jejím chodu budou podílet i David Korn, obchodní ředitel mediální skupiny A 11, Bára Štanglová, ředitelka redakcí a obsahu nebo Jan Kulich, ředitel strategického rozvoje a marketingu. Další názvy pořadů a jména moderátorů oznámí televize během dubna.
V pozemním vysílání bude celoplošná stanice A11 vysílat ve standardním rozlišení, respektive obrazovém poměru 960x540p. V nabídkách placených služeb je již stanice Náš region TV k dispozici ve formátu HD, na satelitu Astra 3B pouze v SD. V DVB-T diváci najdou program na stávající pozici Test-2, která je již v multiplexu 23 zařazena několik měsíců. Tu mají podle Českých Radiokomunikací naladěnou již desítky tisíc televizorů s aktivní signalizací HbbTV.
Oficiální zahájení 27. dubna bude předcházet promo vysílání, který stanice A11 zahájí v prozatím blíže nespecifikovaném termínu. Ten záleží na dohodě s Českými Radiokomunikacemi. Půjde pravděpodobně o úvodní smyčku, kterou měli novináři možnost vidět na dnešní tiskové konferenci. V horizontu měsíců se počítá také se spuštěním virtuálního červeného tlačítka HbbTV. Mediální skupina A11 počítá, že ho bude profilovat jako portál jednotlivých měst nebo krajů z celého Česka.
Umístění na lepší programové pozice v nabídkách placených služeb mají umožnit nové distribuční smlouvy, které plánuje provozovatel s operátory uzavírat. Jakým způsobem toho chce nová televize dosáhnout, však Aleš Zavoral neupřesnil. Připomeňme, že nedávno si FTV Prima s některými operátory dohodla lepší umístění pro své programy pomocí smluv, které již obsahují povinnost omezit přeskakování reklamních bloků.
Televize A 11 bude sídlit v nových prostorách Košířské brány, do kterých se v první půlce dubna stěhují i redakce printových titulů společnosti. Všechny prostory Košířské brány byly budovány pro společný chod vydavatelské a televizní části mediální skupiny A 11 a kromě prostorného newsroomu zahrnují i nově vybudovaná televizní studia.
A 11 je vydavatelem regionálních novin Náš Region, které vycházejí zdarma po celé České republice ve více než 25 mutacích a jsou k dostání například na pobočkách České pošty, v sítích Eso Market, Levné knihy, Traficon, COOP apod. Vedle toho je vydavatelem řady odborných a zájmových časopisů.
-mav-, -lukpol-