Marketéři musí být zvědaví a chtít se učit novým věcem

sobota, 22. dubna 2023, 08:15 Marketing MediaGuru

V záplavě trendů a technologických vychytávek není možné, aby lidé pracující v marketingu ustrnuli ve vývoji.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Vzdělávání marketérů je věc, která by neměla být opomíjena. V současně době, kdy se trh díky technologickému pokroku neustále rychle mění, to platí dvojnásob. Lidé pracující v marketingu by tak měli zůstat zvědaví po celou dobu svého pracovního působení a chtít se učit novým věcem, aby je technologie a trendy nepřerostly a drželi s nimi krok. 

„Znamená to také, že se marketéři musí naučit filtrovat mezi trendy: vybírat pouze ty relevantní, díky kterým budou moct efektivně pracovat. Přemýšlet nad způsoby, jak je využít v komunikaci s cílovou skupinou své značky nebo značky svých klientů. Inspirovat se prací jiných značek a agentur, a vzít si z toho to, co mohou aplikovat u sebe,“ říká Lam Nguyen z marketingové vzdělávací platformě #HolkyzMarketingu.

V marketingové komunikaci totiž není vždy nejvhodnější naskočit na každý trend, který se objeví na trhu. I proto je podle Nguyen důležité, aby marketéři dokázali kombinovat horizontálu a vertikálu, tedy neusnout na vavřínech a ve své specializaci se zlepšovat, a vynahradit si i čas na vzdělání v „sousedních“ marketingových oborech nebo v oborech mimo marketing. Díky tomu si mohou uvědomit souvislosti, a jestli a jak mohou vybrané trendy spolu fungovat. Rovněž tak dokážou případné zapojení trendu lépe načasovat. 

„U nás dáváme prostor specialistům, aby se doučili dovednostem, které jim v jejich sadě nástrojů chybí nebo je chtějí vylepšit, ale také je učíme vnímat svůj obor v kontextu celkovém a představujeme jim ostatní díly marketingového puzzle,“ popisuje Nguyen možnosti, které marketérům  nabízí platforma #HolkyzMarketingu. 

I pro specialisty v oboru je ale nezbytné, aby zůstali ve své práci zaměřeni na zákazníky. Znamená to, že nesmí ztratit ze zřetele svého zákazníka a orientovat se na to, jak se chová, jak a kde tráví svůj čas, jakým způsobem mu daný produkt pomáhá řešit jeho problém. „Zní to jednodušeji, než to v realitě je, ale my se pokoušíme tento přístup vtisknout jak juniorním marketérům, kteří si projdou našimi kurzy, tak to připomínáme i těm zkušenějším, kteří na to mohou v koloběhu své práce zapomenout,“ dodává Nguyen. 

V době rychle se měnících trendů existuje také nemalé riziko, že budou lidé ovládat hodně věcí, ale ani jednu do hloubky. To sice přináší výhodu, že budou schopni přenášet dovednosti a znalosti z jednoho oboru do druhého, rychle se přizpůsobovat novému prostředí, dávat si věci do souvislostí a inovativně řešit problémy, na druhou stranu se může stát, že některé věci špatnou odhadnou z nedostatečné znalosti dané problematiky. 

Podle Nguyen však právě marketéři mezi ty lidi, kteří ovládají hodně věcí, ale ani jednu do hloubky, nepatří. „Každý marketér začíná na juniorní pozici, kde má na starosti exekutivu a věnuje se operacím – ať už jako juniorní copywriter, juniorní PPC specialista, nebo account executive a jiné. Holky a kluci, kteří k nám chodí na kurzy, to moc dobře chápou a vědí, že je to běh na dlouhou trať. Také jsou si vědomi toho, že až po pár letech strávené na jedné pozici mají šanci se z exekutivy vymanit a posunout se k řízení týmu nebo projektu a soustředit se na strategii.“

Důležité tak je, aby marketéři nezapomínali věnovat čas i svému vzdělávání a přizpůsobovat se změnám. Aktuálně rezonuje například téma umělé inteligence a její zapojení do marketingových strategií. I proto je pro marketéry výhodné naučit se prompty, které jim usnadní práci, bavit se se specialisty, datovými vědci a architekty, aby zjistili, jak by mohly novinky využít v marketingu. A až po dostatečném zmapování terénu mohou náležitě zhodnotit, zda se právě trend AI hodí ke strategii jejich značky.

-stk-