V soutěži Česká cena za PR - Lemur je rekordní počet přihlášek

středa, 19. dubna 2023, 14:40 Aktuality, PR MediaGuru

Do letošního ročníku soutěže Česká cena za PR - Lemur dorazilo nejvíce přihlášek v historii této oborové soutěže.

Zdroj: APRA

Zdroj: APRA

Do letošního ročníku soutěže komunikačních projektů v oboru public relations Česká cena za PR - Lemur se přihlásilo 186 projektů a celkem bylo podáno 329 přihlášek. Jedná se o absolutní rekord v celé 18leté historii soutěže. Ve srovnání s loňským rokem se počet přihlášek o 18 %. Kategorií s nejvyšším počtem přihlášených projektů je Společenská odpovědnost a filantropie. Vítězové budou vyhlášeni 15. června.

„Jsme přesvědčeni, že rekordní zájem o soutěž je nejen odrazem skvělé kondice celého oboru, ale také dokladem toho, že Lemur je vysoce prestižní a důvěryhodnou profesní soutěží. Moc si toho vážíme a děkujeme všem, kteří letos přihlásili své projekty,“ říká Anna Balíčková, členka výkonné rady APRA, která za soutěž zodpovídá.

Nejsilněji jsou obsazeny hlavní kategorie Společenská odpovědnost a filantropie (28 projektů), Informační a osvětové kampaně (27 projektů) a Integrovaná komunikace (27 projektů).

Z hlediska oborových kategorií si nejlépe vedly Finanční služby a trhy, Zdravotnictví, Státní správa, politika a neziskový sektor a Průmysl. Ve všech se sešlo 14 přihlášených projektů.

V kategoriích komunikačních nástrojů se bude bojovat nejvíce v kategorii Akce a události (21 projektů), Digitální komunikace – sociální sítě (13 projektů) a Digitální komunikace (14 projektů).

„Vysoká obsazenost specifických kategorií naznačuje, že public relations výrazně zasahuje do významných společenských a obchodních témat. To je žádoucí posun ve vnímání disciplíny jako strategické,“ poznamenává výkonný ředitel APRA Marek Hlavica.

V následujících dnech začne hodnocení projektů - osm porot složených ze seniorních expertů rozhodne o shortlistech, které budou oznámeny v polovině května, kdy také odstartuje prodej vstupenek na slavnostní vyhlášení. To proběhne v inovované podobě 15. června v WPP Campusu.

-mav-