Zahajuje služba Canal+, přinese českou produkci i obsah z Apple TV+
Společnost Canal+ spustila v Česku a na Slovensku novou streamovací službu s VOD knihovnou a lineárními televizními programy.
Francouzská skupina Canal+ představila ve čtvrtek večer obchodním partnerům a novinářům na setkání v Praze novou streamovací službu Canal+. Kromě originální produkce pocházející z tohoto studia přinese i zápasy fotbalové Premier League. Měsíčně vyjde na 189 Kč, primární cílovou skupinou jsou muži starší 30 let.
„Nechceme konkurovat Netflixu, jedné službě nebo jednomu sportovnímu kanálu. Chceme nabízet kombinaci, která bude pro diváka atraktivní. Službu Canal+ spouštíme jako doplněk, zkvalitnění služby pro stávající zákazníky, ale nabídneme i novou OTT aplikaci, která dá divákovi k dispozici obsah Canal+ bez nutnosti toho, aniž by byl například zákazníkem Skylinku,“ popsal Ladislav Řeháček, viceprezident Canal+ pro Českou republiku a Slovensko. Dodal, že obsah Canal+ je teď k dispozici uživatelům ve vlastní aplikaci nezávisle na tom, jakého poskytovatele televizní služby využívají.
Zákazníci Skylinku získají videotéku jako součást balíčku Canal+, který vznikne z dosavadní nabídky Canal+ Sport. Ke stejnojmenným sportovním kanálům tak divákovi bez navýšeni přibyde i stanice Canal+ Action. Automaticky pak novou videotéku získají předplatitelé s balíčkem Kombi+. Co se týká obrazové kvality, služba se zatím spolehne pouze na formát Full HD, s nasazením formátu Ultra HD/4K v blízké době zatím nepočítá. Služba bude k dispozici buďto online, nebo ve formě aplikace pro chytá zařízení, jako jsou telefony nebo televizory připojené k internetu.
Mezi hlavními lákadly z kategorie originálních titulů byly jmenovány například film Všechno, všude, najednou nebo seriály Django (od května 2023), Impastor, Pařížská policie 1905, Seňorita 89, Kruk, The Head (Antarktida), Versailles a This England. Dále nabídne např. film All Those Things We Never Said s Jeanem Reno nebo seriál The Brigade. V české produkci Canal+, kterou vede zkušená oborová manažerka Lada Dobrkovská, vznikal šestidílný seriál Families Like Ours, který již prochází postprodukcí a bude uveden v příštím roce, na našem trhu i s dabingem.
Platforma vedle vlastní produkce Canal+, jejíž originální produkce má být nejsilnějším pilířem této služby, využívá i pořadů dalších distribučních společností Bontonfilm, All3Media, Freemantle Media, SPI International, Paramount, Media Squad a dalších.
Z české produkce pochází Planeta Single, kterou loni odvysílala stanice Skylink 7 a k dispozici byla i prostřednictvím online služby Skylink Live. K dispozici bude i na online platformě Canal+. V Praze vznikla první epizoda tohoto seriálu, kde hlavní roli ztvárnil Zdeněk Piškula.
Na slavnostním večeru představil Canal+ v minoritní koprodukci s Českou televizí šestidílnou minisérii s názvem Dcera národa o Zdeňce Havlíčkové, dceři Karla Havlíčka Borovského. Tu ztvární herečka Antonie Formanová. Seriál vzniká v produkční společnosti Barletta Matěje Chlupáčka a Maji Hamplové. Dramaturg a showrunner Miro Šifra s autorkou scénáře Lucií Vaňkovou zpracovali příběh jako moderní romantickou komedii 19. století.
Canal+ plánuje do své videotéky přidávat další obsah i v budoucnu. Tento měsíc byla například oznámena významná akvizice obsahu ze streamovací služby Apple TV+. V současné době ale zatím není jasné, jak se jeho nasazení ve službě projeví, respektive manažeři Canal+ tuto novinku ještě nechtějí komentovat. Mediální skupině se ale otvírá velmi zajímavý prostor a zejména obsah pro zákazníky jejích operátorů i samotných předplatitelů videotéky. Obsah z Apple TV+ se má objevit i na lineárních kanálech Canal+. V Česku tak může uvést Skylink další značky po Canal+ Sport a Canal+ Action. Tyto možnosti jsou otevřené.
Uvedení služby na českém a slovenském trhu doprovodí kampaň s mottem „Odemkněte svět příběhů“. Odstartuje 2. května. Srdcem kampaně je reklamní spot The Keymaker britského reklamního i filmového režiséra Henriho Hobsona a amerického kameramana Jarina Blaschkeho. Ústředním motivem spotu, jehož děj se zaměřuje na odemknutí všech příběhů a obsahu, které Canalě+ nabízí, je klíč. Pro všechny země, kde Canal+ Luxembourg působí, zpracovala tuto reklamní kampaň agentura Havas Düsseldorf.
Jaromír Glisník, člen představenstva společnosti M7 Group, start nové služby komentoval: „Nebýt naší velké zákaznnické báze v České republice a na Slovensku, tak bychom tu dnes neseděli a projekt by se nerozjížděl. Důvěra Canal+ investovat do našeho trhu velké peníze je zasloužená a věřím, že zákazníci budou schopni sledovat atraktivní obsah. Možnost volby pro diváka je dnes enormní, takže je velmi obtížné dělat něco nového. Dříve byly freeSAT a Skylink jen satelitní televize, dnes zažíváme obrovský technologický rozvoj, který nás neminul. Je to oblast, která divákovi přináší novou dimenzi.“
Skupina Canal+ je známá hlavně z Francie a Polska, ale díky akvizici společností M7 Group je už v Evropě k dispozici v celkem deseti zemích včetně ČeskA a Slovenska. Do portfolia mediální skupiny patří i společnost SPI International, kanály FilmBox nebo operátor Skylink. Synergie mezi jednotlivými subjekty, které Canal+ vlastní, chce mediální skupina do budoucna využít.
-lukpol-