ADC YouTube Award získává Bageterie Boulevard a Mikýř

úterý, 9. května 2023, 07:35 Aktuality, Reklama MediaGuru

Historicky první cenu ADC YouTube Award si odnáší kampaň Martin Morejt jako reakce Bageterie Boulevard na spot McDonald’s.

Historicky první vítězem ceny ADC YouTube Award se stává kampaň Martin Morejt jako reakce Bageterie Boulevard na spot McDonald's, zdroj: ADC.

Historicky první vítězem ceny ADC YouTube Award se stává kampaň Martin Morejt jako reakce Bageterie Boulevard na spot McDonald's, zdroj: ADC.

Letošní 30. ročník kreativní soutěže ADC Czech Creative Awards zná vítěze nového ocenění ADC YouTube Award. Získává jej kampaň Martin Morejt jako reakce Bageterie Boulevard na spot McDonald's.

Porota složená z řady profesionálů z oboru, v níž zasedají za ADC Pavel Flégl a Roman Biath a za Google Marie Krátká, Petr Houzar a Peter Mižík, vybírala nejkreativnější video na základě tzv. ABCD principů. Ty posuzují například, jak video pracuje s faktory jako získání pozornosti, branding, napojení na uživatele nebo výzva k akci.

„Po důkladné analýze  všech nominovaných příspěvků jsme jednohlasným vítězem určili video od zadavatele Bageterie Boulevard a agentury Engine Room. To vzniklo ve spolupráci s influencerem Mikýřem jako reakční video na konkurenční kampaň,” uvádí Marie Krátká, Enterprise business lead pro Česko a Slovensko ve společnosti Google, pod níž YouTube spadá. „Vítězné video skórovalo skutečně ve všech bodech, které jsou kritické pro úspěch na platformě YouTube,” dodává Krátká. 

„Pro získání pozornosti je klíčových prvních 5 vteřin a Bageterie skvěle pracuje se všemi elementy – představením příběhu, doprovodným voiceoverem, přirozeně umístěným brandingem v prostředí pobočky a výraznou grafikou značky. Pro navázání kontaktu a udržení pozornosti v průběhu celého videa jsou využity detailnější záběry, tzv. close-upy. Influencer známý pod přezdívkou Mikýř střídá tempo střihu a doplňuje příběh vtipnými glosami, které nás plynule dovádí až k závěru tohoto šedesáti sekundového videa, kde opět není zapomenuto na jasně deklarovanou message a znovu výrazný branding. Celé video navíc vůbec nevyznívá jako reklama, vypadá velmi autenticky a takový styl videí na YouTube funguje velmi dobře,” vysvětluje Krátká.

Speciální cena ADC YouTube Award bude předána ve středu 10. května v průběhu slavnostního ceremoniálu v Divadle Archa, kde budou vyhlášeni všichni vítězové 30. ročníku.

-stk-