Vydavatelství Extra Publishing uvede na český trh původem britský magazín Classic Rock. Zaměřuje se na „nejlepší hudbu, tvůrce a kapely“ a rockové protagonisty z 60. až 90. let. Originál Classic Rock vydává ve Velké Británii vydavatelství Future Publishing. Má za sebou více než 300 vydání a v současnosti jeho auditovaný prodaný náklad činí přibližně 35 tisíc výtisků.
Extra Publishing pravidelným vydáváním časopisu Classic Rock navazuje na své dosavadní aktivity na poli bookazinů, kde nabídl několik rockových edicí. „První krok jsme udělali a značka Classic Rock už teď dosáhla fenomenálního úspěchu. Od roku 2018 jí označujeme řadu bookazinů, která chytla za srdce nejednoho rockového fanouška. Celkem 12 sešitů nasčítalo souhrnného prodaného nákladu přes 100 tisíc výtisků,“ poukazuje obchodní ředitel Extra Publishing Pavel Pospíšil.
Šéfredaktorem české edice Classic Rocku se stal Vojtěch Klíma, který se jako editor podílel na přípravě většiny rockových bookazinů Extra Publishing. „Hodláme podpořit i domácí rockovou scénu, ale těžiště obsahu bude v licencovaných materiálech – jak textových, tak těch obrazových. Věříme, že právě to čtenáři na Classic Rocku oceňují – neopakovatelné informace přímo od zdroje: ze země, kde rockové hudbě rozumějí, a od lidí, co byli a jsou přímo u toho. Nic povrchního, ale zasvěcené, hluboké čtení a mnohastránkové profily a rozhovory, stejně jako vzpomínky osobních účastníků, pamětníků a spoluhráčů na rockové legendy. A samozřejmě i všechny novinky, které se jich týkají! Žánrově představíme období od beatového boomu přes rock a všechny jeho subžánry jako blues rock, prog rock či hard rock až po heavy metal a některé jeho odnože,“ říká.
Classic Rock začíná s periodicitou šestkrát ročně, vychází na velkém formátu 297 × 220 cm se 100 stranami, šitou vazbou a pevnější lesklou obálkou. Jeho koncová cena bude 149,90 Kč, distribuuje jej PNS a první číslo v nákladu 15 tisíc výtisků vyjde v polovině června 2023.
„Věříme, že s titulem Classic Rock zaujmeme inzerenty typické pro společenské magazíny – a to jak exkluzivním kontextem, ve kterých se jejich inzerce objeví, tak ekonomicky aktivní a bonitní cílovou skupinou převážně mužů,“ poukazuje obchodní ředitel Pavel Pospíšil. Časopis cílí především na cílovou skupinu ve věku 30-60 let.
Zmiňované bookaziny vydavatelství dosud čtenářům nabídly výběr fotografií a textů o vybraných hudebních skupinách z archivu magazínu Classic Rock. Postupně se zaměřily na skupiny Queen, Metallica, Led Zeppelin, Guns N' Roses, AC/DC, Aerosmith, Nirvana, Iron Maiden, Genesis, Jethro Tull nebo Kiss. Řada bookazinů bude vycházet i nadále, nově vedle mateřského magazínu Classic Rock.
Uvedení české edice Classic Rock podpoří vydavatelství kampaní na 550 tisíc čtenářů vlastní inzertní sítě 100+1 Total i napříč všemi svými vydávanými tituly, cílenými zejména na muže, plošnou i cílenou kampaní na Facebooku, Instagramu a TikToku, zaměřenou na více než 4 miliony potenciálních čtenářů, a také osobním e-mailem šéfredaktora Vojtěcha Klímy 21 647 fanouškům klasického rocku, kteří si přímo od vydavatele doposud zakoupili některý z bookazinů edice Classic Rock.
-mav-