Google nasazuje AI na pomoc zadavatelům

neděle, 28. května 2023, 08:10 Internet & Mobil MediaGuru

Podobu googlovské reklamy bude ovlivňovat takzvaná umělá inteligence. Marketérům by jazykový model mohl ušetřit dost práce.

Taťána le Moigne, managing directorka společnosti Google v zemích střední a východní Evropy (CEE), vystupuje na první akci Google Marketing Live v Praze. Zdroj: Google CR

Taťána le Moigne, managing directorka společnosti Google v zemích střední a východní Evropy (CEE), vystupuje na první akci Google Marketing Live v Praze. Zdroj: Google CR

V digitálním světě probíhají závody o to, kdo efektivněji využije možnosti AI či přesněji řečeno generativních jazykových modelů. Po Microsoftu a společnosti OpenAI začal oznamovat vlastní novinky v této oblasti i Google. Nyní se provozovatel nejpoužívanějšího internetového vyhledávače zaměřil na využití takzvané umělé inteligence v oblasti marketingu. Firma by tím mohla značně zefektivnit práci marketingových expertů. Své další záměry s AI zveřejnila na setkání Google Marketing Live, které se vůbec poprvé uskutečnilo také v Praze.

V rámci nově představené funkce Product Studio by AI mohla pomoci s úpravou produktových fotek, které se potenciálním klientům zobrazují v nákupní či vyhledávací sekci Googlu. Zvětšit snímek s nízkým rozlišením, upravit jeho pozadí, přidat vizuální efekty, změnit kompozici scény… to vše by mělo být zvládnutelné jen pomocí textových příkazů podobně jako při generování obrázků přes službu Midjourney.

V nadcházejících měsících by nové funkce měly být k dispozici americkým firmám, globální nasazení plánuje Google na příští rok, napsala společnost na svém blogu. U obrázků ale jeho strojovou inteligencí poháněné inovace nekončí. Další funkce zvládnou shrnout obsah webové stránky zadavatele a navrhnout na základě obsahu daného webu variace reklamních klíčových slov, nadpisů či popisků. V jiném případě by jazykový model pracoval nejen s vlastním porozuměním obsahu stránky, ale snažil by se jej vnímat v kontextu nejčastěji aktuálně vyhledávaných slov. Podle toho by navrhovaná formulace reklamních sdělení vypadala. Kdo by chtěl na možnosti umělé inteligence spoléhat ještě více, mohl by pro své kampaně uvítat režim Performance Max. V něm stačí zadat Googlu jen URL stránky a algoritmy firmy samy začnou navrhovat nejen textaci kampaně, ale například také generovat úplně nové vizuály. Podle googlovského blogu režim Perfomance Max zajišťuje v průměru o 18 procent více konverzí při srovnatelných nákladech na akci (CPA).

Zdroj: Google

Podobně se ale již dříve pochlubila svým využitím strojového učení a AI Meta, provozovatel Facebooku či Instagramu. Také firma Marka Zuckerberga deklaruje, jak její algoritmy umí zvyšovat výkonnost kampaní. Nedávno navíc firma oznámila, že svou technologii ještě vylepšila. S novinkami v oblasti umělé inteligence nezůstává pozadu ani Microsoft, který v minulosti investoval do vývojáře ChatGPT – společnosti OpenAI – deset miliard dolarů. ChatGPT se nově zvládá připojit k internetu a k získávání aktuálních informací používat vyhledávač Microsoft Bing.

Z hlediska Googlu ale nakonec možná ta klíčová otázka tkví v tom, nakolik všechny nabíhající změny promění fungování a zobrazování inzerce. Stále více lidí podle všeho bude namísto klasického googlování (či bingování) konverzovat s inteligentními chatboty. Technologická firma si naléhavost tématu uvědomuje.  „V nadcházejících měsících budeme experimentovat s reklamami ve Vyhledávání a Nakupování, které budou přímo integrovány do konverzačního režimu využívajícího umělou inteligenci," uvádí Google CR. „Pokud například někdo hledá ,outdoorové aktivity na Maui’ a dále zúží vyhledávání na ,aktivity pro děti’ a ,surfování’, může se mu zobrazit plně přizpůsobená reklama cestovní kanceláře nabízející lekce surfování pro děti," dodává firma. Další otázkou je, nakolik by uživatelé chtěli aktivně rozklikávat odkazy na webové stránky za situace, když by si mohli nechat v jednom jediném konverzačním okně shrnout prakticky jakýkoliv digitální obsah a žádné další stránky neotvírat.

Ukázka zobrazování reklamy s využitím AI, zdroj: Google

Ukázka zobrazování reklamy s využitím AI, zdroj: Google

-riv-