Módní časopisy, motoristické i některé o bydlení zvýšily čtenost
Podle nových dat výzkumu čtenosti Media projektu se zvýšila čtenost všem motoristickým časopisům. Dařilo se i některým časopisům o bydlení a módním magazínům.
Čtenářem alespoň jednoho časopisu v Česku je 6,5 mil. osob ve věku 12 - 79 let, ukázala nová data výzkumu čtenosti Media projektu za dvanáct měsíců ke konci března 2023. Představuje to 75 % lidí v této populaci a je to o jeden procentní bod méně než v posledním měřeném období za rok 2022. Čtenářsky nejsilnější jsou nadále skupiny časopisů programových, společenských a časopisů pro ženy.
Ve srovnání s posledními daty za celý rok 2022 si polepšily zejména motoristické časopisy na čele s magazínem Svět motorů Speciál (CNC), kde se čtenost zvýšila všem sledovaným časopisům. Dařilo se i módním magazínům Elle (Burda), Vogue (V24 Media) a Harper's Bazaar (Mafra), které si připsaly dvouciferné navýšení. To platí i o některých časopisech o bydlení – především Moderní byt (Business Media CZ) a také Můj dům (Business Media One).
Stabilní čtenost vykázaly zpravodajské týdeníky na čele s Reflexem (CNC), svoji pozici potvrdil nejčtenější dětský časopis ABC (CNC), byznysový Forbes (MediaRey SE), magazín Computer (CNC) a do čela magazínů o vědě, technice a zajímavostech se těsně dostal National Geographic (CNC). V segmentu časopisů pro ženy se na pozci třetího nejčtenějšího doatala nově Tina (Mafra).
Naopak nižší čtenost vykázaly především časopisy společenské, křížovkářské a celostátní suplementy.
-mav-