Tým agentury Adison vytvořila ve spolupráci s umělou inteligencí virtuální influencerku Adinu Sigmund Ondrovou. Využívá přitom především nástroje ChatGPT, který je jádrem „osobnosti“ Adiny a kontroluje takřka veškeré její online působení, a Midjourney, jenž má na starost influencerku konzistentně vizualizovat tak, aby její profil působil věrohodně a realisticky.
„Vzestup umělé inteligence je obrovská příležitost. V oblastech PR, komunikace a marketingu je už dnes AI hojně využívaná. My jsme se rozhodli na to jít trochu jinak a vyzkoušet, jestli se dovede prosadit i ve světě influencerů,“ říká Jakub Křenek, creative strategist agentury Adison, a dodává: „Na rozdíl od stovek již existujících a mnohdy opravdu vlivných virtuálních influncerů nechceme Adinu profilovat primárně přes to, že je vytvářená digitálně. Snažíme se využít umělou inteligenci tak, abychom dali vzniknout profilu k nerozeznání od skutečného lidského. Zatím se to daří částečně. Důvodem je, že opravdu velkou část rozhodnutí necháváme na AI.“
Záměrem agentury také je, aby projekt ve srovnání s dosavadními virtuálními influencery vyžadoval minimum lidské práce. Z agenturního týmu se o Adinu stará dvojice Nikola Režňáková a Barbora Pospíšilová.
„Dlouhodobě se snažíme prosazovat moderní přístup k PR a myslím, že tento projekt je dobrou ukázkou toho, co to třeba může znamenat. Nechat si od umělé inteligence vygenerovat nápady, předchystat text nebo stvořit ilustrační obrázek je jedna věc. S Adinou se ale snažíme o mnohem komplexnější využití nových technologií. Sama jsem zvědavá, jak se to celé bude vyvíjet,“ popsala COO Adisonu Hana Křenková.
Sledovat budoucnost projektu lze přímo na instagramovém profilu @adinainspirescz, pohled do zákulisí pak nabízí LinkedIn newsletter Adina: cesta AI influencerky, který za tímto účelem agentura vytvořila.
-stk-