Za prvních šest měsíců letošního roku vstoupilo na český maloobchodní trh 13 nových značek. Sedm z nich je ze segmentu módy, tři představují gastronomické hráče. Právě na poli občerstvení se očekává příchod v druhé polovině roku nejméně šesti značek, další již přítomné plánují otevřít nové pobočky.
Mezi novými značkami, které v prvním pololetí přišly do České republiky figurují zejména prémiové a luxusní značky. Na pražské Dlouhé třídě otevřela prodejna prémiového italského pánského oblečení a doplňků Handpicked, v nedaleké Široké ulici se nově prodávají švýcarské hodinky Rado či luxusní francouzská móda Zadig & Voltaire. Dalším novým prodejcem francouzské módy je prémiový Eden Park v pražském Palladiu. Do tohoto segmentu se řadí také prodejci sportovní módy: německý Absolute Teamsport, italský Macron či slovenská jízdní kola Kellys. V pražském nákupním centru Westfield Chodov otevřela svou první prodejnu značka spodního prádla Victoria’s Secret.
„Victoria’s Secret dlouhodobě patřila vedle Primarku k nejžádanějším značkám, které českým zákazníkům na trhu chyběly. Prodejna na pražském Chodově se těší velkému zájmu nakupujících díky svému konceptu, kvalitnímu produktu, síle globální značky a také velice propracovanému marketingu. Tato značka je po celém světě tzv. love brandem obrovského množství dívek a žen, které jsou obecně nejlepší a nejvděčnější zákaznice v retailovém průmyslu. První týdny fungování pražské prodejny jednoznačně ukázaly, že o zboží a koncept je i v Česku velký zájem,“ komentuje Jan Kotrbáček ze společnosti Cushman & Wakefield.
I ve druhé polovině tohoto rokuje očekává příchod luxusních značek. V pražské Pařížské ulici otevře první zdejší pobočku Ralph Lauren, která u nás dosud prodávala pouze svou dostupnější kolekci pod značkou Polo v pražském outletovém centru Fashion Arena Prague Outlet. Plnohodnotnou prodejnu plánuje i Jimmy Choo, jež zamíří ke břehu Vltavy poblíž rekonstruovaného hotelu Fairmont, náměstí Miloše Formana a Právnické fakulty.
High street neboli hlavní nákupní ulice v centru města byla v prvním pololetí cílem pěti nově příchozích značek. Další čtyři vstoupily do obchodních center – v Praze a Hradci Králové –, tři otevřely na ulicích mimo centrum Prahy, jedna v retail parku v Ostravě. Kromě americké Victoria’s Secret jsou všechny nové brandy evropské: tři pocházejí z Itálie, dvě z Francie, ostatní země jsou zastoupeny vždy jednou značkou.
Z gastronomických konceptů do České republiky dorazily tři značky. V prostorách Galerie Mánes otevřela Aperol Spritz Terrace s výhledem na Vltavu a pražské panorama. V Praze je také nyní k dispozici neapolská pizzerie Rossopomodoro. Belgické občerstvení pak přináší bistro Be Silly.
Nové značky na českém maloobchodním trhu za první pololetí 2023
Značka |
Země původu |
Sektor |
Umístění |
Adresa/Projekt |
Město |
Absolute Teamsport |
Německo |
Sportovní móda |
Ulice mimo centrum města |
Voroněžská |
Praha |
Aperol Spritz Terrace |
Itálie |
F&B |
High Street |
Masarykovo nábřeží |
Praha |
Be Silly |
Belgie |
F&B |
High Street |
Korunní |
Praha |
Eden Park |
Francie |
Oblečení |
Obchodní centrum |
Palladium |
Praha |
Handpicked |
Itálie |
Oblečení |
High Street |
Dlouhá |
Praha |
Kellys |
Slovensko |
Sportovní potřeby |
Obchodní centrum |
OC Atrium |
Hradec Králové |
Macron |
Itálie |
Sportovní móda |
Ulice mimo centrum města |
Dyjská |
Praha |
Nexterio |
Polsko |
Nábytek a vybavení domácnosti |
Retail Park |
Park & Shop Ostrava |
Ostrava |
Nova Post |
Ukrajina |
Ostatní |
Ulice mimo centrum města |
Pod Višňovkou |
Praha |
RADO |
Švýcarsko |
Doplňky |
High Street |
Široká |
Praha |
Rossopomodoro |
Itálie |
F&B |
Obchodní centrum |
Palladium |
Praha |
Victoria's Secret |
USA |
Oblečení |
Obchodní centrum |
Westfield Chodov |
Praha |
Zadig & Voltaire |
Francie |
Oblečení |
High Street |
Široká |
Praha |
Svou druhou pražskou pobočku otevře pizzerie L’Osteria, a to v novém projektu Masaryčka. V Praze také vznikla nová pobočka americké sítě Domino’s, jež je od roku 2019 dostupná v Brně. V druhé polovině roku na český trh zamíří americký fastfood Popeyes, na pražském letišti Václava Havla otevře Bottega Prosecco Bar & Restaurant, v holešovickém projektu Port7 streetfood koncept Chuck & Frida, v Brně slovenské poke Kaliforňan, na pražském hlavním nádraží zdravé rychlé občerstvení Natoo a v pražské ulici Na Příkopě tchajwanské čaje The Alley.
-stk-