Bernard z reklamních plachet vytvořil chladicí tašky
Rodinný pivovar Bernard pokračuje ve svém ohleduplném přístupu k životnímu prostředí. Z reklamních plachet svých dřívějších kampaní vytvořil stovky termotašek na nápoje.
Z reklamních plachet svých dřívějších reklamních kampaní vytvořil Rodinný pivovar Bernard termotašky na pivo. Vejde se do nich šest lahví nebo pětilitrový soudek piva, izolace ho udrží chladné i v horkých letních dnech.
„Po odstranění billboardů jsme viděli tu hromadu materiálu a bylo nám líto, že by měl skončit bez dalšího využití v odpadu. Kolegyně přišla s nápadem ušít z něj termotašky. Našli jsme firmu, která je schopna houževnatou plachtu zpracovat, a tašky jsou na světě,“ popsal vznik chladicích tašek manažer nákupu pivovaru Lukáš Zavadil.
„Neexistují dva stejné kusy, žádný motiv se neopakuje, skutečně se stříhalo z použitých plachet billboardů. Na některých taškách jsou vidět i drobné oděrky, ke kterým bannery za dobu použití přišly,“ pokračuje Lukáš Zavadil. Tašek vzniklo několik stovek, pivovar je nabízí ve svých značkových prodejnách a v e-shopu.
Nejde přitom o první recyklaci reklamních předmětů, kterou Bernard použil. Nové uplatnění mají i použité kartony. Nadrcené ve skartovači slouží jako výplň krabic, ve kterých odchází zboží z pivovarského e-shopu. „Papírová vata z nadrcených kartonů z velké části nahrazuje bublinkové fólie nebo jiný umělý výplňový materiál. Dali jsme věcem, které by mohly skončit v odpadu, nové využití. A šetříme životní prostředí, peníze i skladovací prostory,“ říká Žaneta Halamíčková z e-shopu.
Rodinný pivovar Bernard razí politiku šetrnou k životnímu prostředí od svého vzniku. Pivovar nikdy nezačal stáčet pivo do PET lahví ani do nevratných hliníkových plechovek. „Doprava surovin a výroba hliníku jsou tak energeticky náročné, nemluvě o ekologických dopadech, že jsme se rozhodli tento způsob nevyužívat. Naopak dlouhodobě podporujeme vznik systému vratných zálohovaných petek a plechovek,“ říká spolumajitel pivovaru Stanislav Bernard. Rodinný pivovar Bernard je členem aktivity Zálohujme.cz.
Svůj postoj k balení piva do PETu vyjádřil pivovar už v roce 2012 mmj. v kampani „Svět se zbláznil. Držte se…“ dvojicí billboardů „Dnes z PETky, zítra z tašky“ a „Doba plastová“. Jen v letošním roce pak pivovar investoval desítky milionů korun do čištění odpadu.
-mav-