Radio Prostor zahájilo, staví na názorové otevřenosti
Se sloganem „Rádio pro každý den" odstartovalo své vysílání nové celoplošné Radio Prostor.
V pondělí 24. července v 06:00 ráno zahájilo své vysílání nové celoplošné rádio, Radio Prostor. Profiluje se jako informační rádio, přinášející fakta, názory, osobnosti a životní styl s „důrazem na aktuálnost, věcnost a srozumitelnost a zároveň s nadhledem".
Vysílání odstartovalo programovým blokem nazvaným Ranní Prostor, který bude každý všední den od 7 do 10 hodin moderovat Jiří Kalemba. Ten v minulosti působil mj. jako sportovní redaktor a komentátor České televize.
Na ranní blok bude od poloviny srpna navazovat pravidelný hodinový rozhovor Markéty Rachmanové s hosty k aktuálním tématům. Do té doby bude tato hodina součástí poledního, tzv. „proudového" vysílání.
Program Radia Prostor dále tvoří zpravodajské bloky nazvané Sečteno, které stanice odvysílá každý všední den od 13:30 a od 17 hodin; zpravodajský tým vede novinář Luboš Procházka.
Druhý hodinový rozhovor ve všedním dni je pojmenován Prostor pro dva, začíná od 16 hodin a každý den má jiného moderátora - v pondělí jím je Jiří Kalemba, v úterý Luboš Procházka, ve středu Markéta Rachmanová, ve čtvrtek Marek Stoniš a v pátek Hana Vítková. Oba hodinové rozhovory budou klást důraz na názorovou otevřenost jak hostů, tak i posluchačů, se kterými budou interaktivně propojeny pomocí sociálních sítí.
„Co nejširší názorová otevřenost je možná vůbec nejvýraznějším prvkem, který by měl Radio Prostor odlišit od stávajícího trhu. Lehce se to řekne, mnohem obtížněji realizuje, ale o tomhle to právě je. Čeká nás spousta tvrdé i zábavné práce." říká ke startu vysílání Radia Prostor šéf jeho obsahu, Petr Vladyka.
Radio Prostor v nočních hodinách přebírá program BBC World Service.
Radio Prostor zaujímá místo po Radiu Z. V Praze vysílá na frekvenci 101, FM, frekvence pro další města jsou k dispozici zde.
Jediným akcionářem Radia Prostor je SPM Media podnikatelů Marka Španěla a Slavomíra Pavlíčka (též pod ní patří Echo Media, Blogosvět, Coolpany). Loni koupili Radio Z od mediální společnosti Czech Media Invest Daniela Křetínského a Patrika Tkáče.
-mav-