CzechTrade omlazuje svoji vizuální identitu. Hlavním cílem grafických změn je modernizace vizuální prezentace agentury a její propojení s hodnotami a vizemi Strategie CzechTrade na období 2023–2026. Výraznou změnou prošlo logo i web. Pod redesignem je podepsáno studio S&K Public.
Logo, které fungovalo více než 25 let, již nesplňovalo hodnoty a vize agentury, která chce ve své nové strategii působit navenek jako moderní a flexibilní instituce zaměřená na obchodní úspěch českých exportérů v zahraničí. S modernizací loga přišel na řadu také web. „Co se týče loga, tak naším záměrem nebylo vytvořit zcela nové logo bez jakékoliv návaznosti. Logo CzechTrade má v České republice vysoké povědomí, svoji finanční hodnotu a řadu ochranných známek, ale i přesto bylo potřeba jej zmodernizovat a dodat mu svěžest a dynamiku, stejně jako novému webu,“ říká Radomil Doležal, generální ředitel CzechTrade.
Požadavkem ze strany CzechTrade bylo například zachovat barvy modrou a červenou, které jsou pro agenturu typické. „Celý kreativní proces a následný vývoj vybraného řešení probíhal v úzké spolupráci se zadavatelem,“ popisuje Adam Havel ze studia S&K Public a dodává: „Původní barevnost jsme respektovali, protože je pro CzechTrade charakteristická. Provedli jsme jen její citlivý posun, aby logo i nová identita působila výrazněji a zároveň byla vhodná pro budoucí digitální ekosystémy.“
Stěžejní bylo také ponechat celý název agentury a nastavit jeho jednotné používání ve všech zemích, kde CzechTrade prostřednictvím svých zahraničních kanceláří působí. „Důležitým grafickým prvkem je také pro logo typická plachta symbolizující otevřený svět, který jsme ponechali, a prvek plachty aplikujeme i v inovované podobě tiskových materiálů,“ přibližuje Hana Toclová, vedoucí oddělení marketingové komunikace CzechTrade.
Nové logo, barevnost a celá vizuální identita se promítla i do nově spuštěného webu. „Provedli jsme výraznou redukci funkčních elementů a nepotřebných segmentů webu, a zůstalo jen to opravdu podstatné s novým logem v hlavičce. Pro nás je kvalitní design stránek základem vnější komunikace – strukturované rozložení, jasné oddělení sekcí, dobře čitelná typografie, správně orientovaný a nasměrovaný návštěvník,“ doplňuje Hana Toclová.
Web agentury prošel kompletní proměnou naposledy před sedmi lety. Nyní byl impulsem ke změně, kromě modernizace, také přechod na povinné prvky redakčního systému. „Nový web jsme proto stavěli na úplně jiných principech, kterými jsou jednoduchost, intuitivní navigace a moderní nástroje nejen z klientského, ale také z editačního pohledu, protože si editujeme webové stránky sami,“ vysvětluje Toclová s tím, že nový web funguje od 1. srpna.
-stk-