In-feed reklama spojuje přednosti sociálních sítí a bannerů
In-feed reklama nabízí zadavatelům možnost oslovit zákazníky efektivním reklamním formátem, který je v českém online prostředí neokoukaný, píše Pavel Ctibor.
In-feed reklama je stále relativně nový inzertní formát. Vypadá jako obsah ze sociálních sítí, ale zobrazuje se jako banner v prostředí klasických webů. Nejčastěji má podobu příspěvku z feedu, ale může vypadat i jako stories nebo jiné populární formáty z Facebooku či Instagramu. Jde tak o lidem dobře známý obsah, který je však konzumován v prostředí, kde se uživatelé oproti sociálním sítím pohybují pomaleji. Díky tomu má tento typ reklama vyšší vizibilitu a uživatelé mu věnují větší pozornost.
In-feed reklama se hodí pro brandovou komunikaci značek, které současně využívají kampaně na sociálních sítích. Právě spojení obou typů kampaní totiž přináší nejlepší výsledky – in-feed reklama sociální sítě nenahrazuje, ale funguje jako perfektní doplněk ke zvýšení zásahu. Navíc na rozdíl od Facebooku či Instagramu v „brand safe” prostředí.
Rozšíření reklamy ze sociálních sítí na další weby přináší inzerentovi i další výhody. Kromě inkrementálního zásahu a pozornosti je velkou předností tohoto formátu také jeho efektivita. Může totiž využívat stejnou kreativu jako kampaň na sociálních sítích, a inzerent tak ušetří náklady na dodatečnou produkci. Úspory přináší i skutečnost, že prostřednictvím in-feed reklamy může značka přivádět uživatele z webu přímo na konkrétní příspěvek na sociálních sítích a nepotřebujete tak zvláštní landing page. Na banneru se navíc v reálním čase aktualizují interakce ze sociální sítě a podle dosavadních výsledků kampaní je patrné, že tento typ reklamy má i pozitivní dopad na engagement přímo na sociální síti.
Tento typ reklamy lze nakupovat prostřednictvím platforem jako Teads či ještě donedávna Invibes, případně je možné využít na míru vytvořené inzertní produkty mediálních agentur, které mají tento formát v nabídce. V takovém případě se dá využít transparentnější měření verifikačních nástrojů jako je IAS nebo Double Verify a také kvalitnější inventory napříč všemi významnými publishery (Mafra, Seznam, CNC, Prima atd.). Podobně flexibilní jsou i možnosti cílení, které funguje jako klasická RTB reklama. Pracovat tak můžete víceméně se všemi daty, která máte jako inzerent k dispozici: od vlastních 1st party dat po cílení, které nabízí Seznam, Google, O2 či Digiseg.
Z tuzemských zadavatelů využívá in-feed reklamu například Plzeňský Prazdroj, Mentos, Nestlé, ČSOB nebo Disney. Obecně však platí, že tento formát u nás zatím není široce rozšířen. Značkám tak stále nabízí možnost oslovit zákazníky efektivním reklamním formátem, který je v českém online prostředí neokoukaný.
Autor textu: Pavel Ctibor, Business Director, Publicis Groupe