In-feed reklama spojuje přednosti sociálních sítí a bannerů
In-feed reklama nabízí zadavatelům možnost oslovit zákazníky efektivním reklamním formátem, který je v českém online prostředí neokoukaný, píše Pavel Ctibor.
![Zdroj: Publicis](https://mediagurucdneu.azureedge.net/media/25571/obr_01-kopie.png)
Zdroj: Publicis
In-feed reklama je stále relativně nový inzertní formát. Vypadá jako obsah ze sociálních sítí, ale zobrazuje se jako banner v prostředí klasických webů. Nejčastěji má podobu příspěvku z feedu, ale může vypadat i jako stories nebo jiné populární formáty z Facebooku či Instagramu. Jde tak o lidem dobře známý obsah, který je však konzumován v prostředí, kde se uživatelé oproti sociálním sítím pohybují pomaleji. Díky tomu má tento typ reklama vyšší vizibilitu a uživatelé mu věnují větší pozornost.
In-feed reklama se hodí pro brandovou komunikaci značek, které současně využívají kampaně na sociálních sítích. Právě spojení obou typů kampaní totiž přináší nejlepší výsledky – in-feed reklama sociální sítě nenahrazuje, ale funguje jako perfektní doplněk ke zvýšení zásahu. Navíc na rozdíl od Facebooku či Instagramu v „brand safe” prostředí.
Rozšíření reklamy ze sociálních sítí na další weby přináší inzerentovi i další výhody. Kromě inkrementálního zásahu a pozornosti je velkou předností tohoto formátu také jeho efektivita. Může totiž využívat stejnou kreativu jako kampaň na sociálních sítích, a inzerent tak ušetří náklady na dodatečnou produkci. Úspory přináší i skutečnost, že prostřednictvím in-feed reklamy může značka přivádět uživatele z webu přímo na konkrétní příspěvek na sociálních sítích a nepotřebujete tak zvláštní landing page. Na banneru se navíc v reálním čase aktualizují interakce ze sociální sítě a podle dosavadních výsledků kampaní je patrné, že tento typ reklamy má i pozitivní dopad na engagement přímo na sociální síti.
![](https://mediagurucdneu.azureedge.net/media/25572/obr_02.png)
![](https://mediagurucdneu.azureedge.net/media/25573/obr_03.png)
Tento typ reklamy lze nakupovat prostřednictvím platforem jako Teads či ještě donedávna Invibes, případně je možné využít na míru vytvořené inzertní produkty mediálních agentur, které mají tento formát v nabídce. V takovém případě se dá využít transparentnější měření verifikačních nástrojů jako je IAS nebo Double Verify a také kvalitnější inventory napříč všemi významnými publishery (Mafra, Seznam, CNC, Prima atd.). Podobně flexibilní jsou i možnosti cílení, které funguje jako klasická RTB reklama. Pracovat tak můžete víceméně se všemi daty, která máte jako inzerent k dispozici: od vlastních 1st party dat po cílení, které nabízí Seznam, Google, O2 či Digiseg.
Z tuzemských zadavatelů využívá in-feed reklamu například Plzeňský Prazdroj, Mentos, Nestlé, ČSOB nebo Disney. Obecně však platí, že tento formát u nás zatím není široce rozšířen. Značkám tak stále nabízí možnost oslovit zákazníky efektivním reklamním formátem, který je v českém online prostředí neokoukaný.
![](https://mediagurucdneu.azureedge.net/media/25570/pavel-ctibor.jpg)
Pavel Ctibor
Autor textu: Pavel Ctibor, Business Director, Publicis Groupe