Atmedia zvýší pro 2024 reklamní TV ceny o 15 až 20 %
Dvouciferné navýšení ceny televizní reklamy pro rok 2024 oznámilo i zastupitelství tematických stanic Atmedia.
Mediální zastupitelství Atmedia zdraží v roce 2024 reklamní prostor na zastupovaných tematických televizních kanálech v průměru o 15 až 20 %. Zdůvodňuje to přetrvávající vysokou poptávkou po televizní reklamě a vysokou mírou inflace.
„Abychom mohli zadavatelům nabídnout větší prostor pro TV kampaně, rozhodli jsme se také pro změnu obchodní cílové skupiny a rovněž plánujeme dál rozšiřovat portfolio tematických stanic,“ uvedla Michaela Suráková, managing directorka Atmedia.
Nově se stejně jako u Media Clubu posouvá cílová skupina z 15-69 na 18-69.„Především v exponovaných měsících musíme bohužel řadu klientů odmítat. Díky posunutí spodní věkové hranice o tři roky nabídneme v příštím roce zadavatelům TV reklamy o 4 % více reklamního prostoru,“ dodala Suráková.
Podobně jako v předchozích letech nabídne Atmedia zadavatelům čtyři obchodní balíčky. V cílové skupině 18–69 let jsou to balíčky atmax, atadults a atchoice, v cílové skupině 4–14 let balíček atkids. „Obchodní balíčky jsou pilířem naší firemní strategie a obchodní nabídky a na tom nebudeme nic měnit ani v příštím roce,“ potvrzuje Suráková.
Balíček atmax je sestaven ze všech 24 měřených televizních stanic a je koncipován na maximalizaci zásahu reklamní kampaně. Balíček atadults s 22 stanicemi maximalizuje zásah v dospělé cílové skupině diváků. Balíček atkids je cílen na dětské diváky a jejich rodiče. Balíček atchoice je sestavený minimálně z devíti měřených televizních stanic. Vhodný je pro klienty s úzce profilovanou cílovou skupinu.
Vedle klasické televizní reklamy nabízí Atmedia také další reklamní formáty od sponzorských vzkazů přes product placement nebo teleshopping. Zadavatelům televizní reklamy nabízí také možnost spojit svou značku se světovými sportovními eventy (Giro d'Italia, Tour de France, La Vuelta, Australian Open, Roland Garros, US Open), v příštím roce tak budou i LOH v Paříži. Vysílat je bude stanice Eurosport.
Do příštího roku vstoupí mediální zastupitelství Atmedia s portfoliem 28 tematických televizních stanic, z nichž 24 je zapojeno do oficiálního měření televizní sledovanosti. Jde jak o lokální stanice, tak o kanály z nadnárodních televizních skupin (viz níže). Podle Michaely Surákové jedná Atmedia o zastupování dalších kanálů. „V souvislosti s plánovaným rozšířením portfolia tematických TV stanic zkraje příštího roku očekáváme nárůst podílu na sledovanosti. Věřím, že se v příštím roce přiblížíme k 7% hranici,“ uvedla.
Televizní stanice z portfolia Atmedia letos oslovují měsíčně v průměru 5,3 milionu televizních diváků ve věku 4+, což je 57 % celé televizní populace. Jejich průměrný podíl na sledovanosti je 5,8 % v CS 18–69 a 4,6 % v CS 4–14 (zdroj: ATO-Nielsen).
Zastupované TV společností Atmedia
- Československá filmová společnost: CS Film, CS History, CS Mystery
- Televize Seznam
- Warner Bros. Discovery: Discovery Channel, Eurosport 1, TLC
- AMC Networks: AMC, Film+, Minimax, Spektrum, Spektrum Home, Sport 2, TV Paprika
- Canal+: Canal+ Action, FilmBox, FilmBox Stars
- The Walt Disney Company: Disney Channel, National Geographic
- Antenna Group: AXN
- Joj Group: Joj Family, Joj Cinema
- Pohoda Media: Rebel, Relax
Dvouciferné navýšení chystají pro rok 2024 i hlavní hráči reklamního trhu – TV Nova (+18%) a Media Club (+22 %).
-mav-