Botas: Inspirace z historie spolu s inovací je skvělé spojení
Historie Botas je naše vášeň, říká nový ředitel značky Vít Staněk s tím, že je naplňuje renovovat staré modely.
Botas má od letošního roku nového majitele. Stala se jím obuvnická značka Vasky, za níž stojí Václav Staněk. Další směřování tradiční české obuvi má od léta na starosti jeho bratr Vít.
Pod jeho vedením již Botas uvedl nové modely i kolekci oblečení a začal investovat do marketingu. Jednou z novinek je i řada Botas Iconic, jenž je redesignem botasek z 90. let. „Historie Botas je naše vášeň a naplňuje nás renovovat staré modely a vracet je zpět do módy. Myslím si, že inspirace z historie společně s inovací je skvělé spojení, které velmi pěkně funguje,“ popisuje Vít Staněk.
V marketingu se Botas soustředí především na sociální sítě. „Chtěli bychom v rámci marketingu také podporovat sportovní aktivity, protože sport ke značce Botas vždy patřil a v tomto digitálním světě cítíme potřebu propagovat také offline akce, jako jsou nohejbalové turnaje a podobně,“ dodává Staněk s tím, že v plánu je i samostatná kamenná prodejna či e-shop.
Více o nových plánech značky, jež málem zbankrotovala, se můžete dočíst v našem rozhovoru.
Letos v létě jste nastoupil do čela značky Botas. Jaká značka Botas je v současnosti a kam se chce posunout? Jak ji chcete profilovat?
Na pozici ředitele jsem nastoupil s velkými ambicemi do budoucna a vizí udržet ševcovské řemeslo. Botas je pro nás symbolem české kvality, umění a tradice. Tyto prvky si s sebou značka ponese i do budoucna. Posunout se chceme do moderního a konkurenceschopného módního odvětví. Značku postupnými strategickými kroky profilujeme do podoby, která prostřednictvím inovace spojuje aktuální módní trendy a bohatou historii.
Na koho chcete se značkou primárně cílit?
Značka Botas byla vždy pro lidi, kteří žijí aktivní život. Větší zájem o botasky vnímáme u mužů. S každou novou kolekcí pozorujeme, jaký typ zákazníka si k nám našel cestu.
Botas měl úspěch se subbrandem Botas 66, který dokázal oslovit i zahraniční klientelu. Budete se jeho přístupem nějakým způsobem inspirovat?
Snahu a práci Botas 66 vnímáme velmi pozitivně. Odvedli skvělou práci. Byl to skvělý počin, ze kterého si můžeme vzít mnoho zkušeností do budoucna a nebráníme se částečně tímto přístupem inspirovat. Zároveň jsme otevřeni v kolekci Botas 66 nějakou formou pokračovat.
Pod Vaší taktovkou již vznikl nový model Iconic, jenž je redesignem botasek z 90. let. Jaký je o něj zatím zájem? A budete se redesignům věnovat i v budoucnu, nebo si chcete razit novou cestu?
Řada Botas Iconic je prozatím nejlépe prodávaná napříč čtyřmi modely, které jsou zatím dostupné. Zájem je o ně velký a jsme za to moc rádi. Plánujeme s touto řadou nadále pracovat a rozšiřovat ji o různé barevné varianty. Co se týče redesignů jako takových, určitě nejeden další pod novou érou uvidíme. Historie Botas je naše vášeň a naplňuje nás renovovat staré modely a vracet je zpět do módy. Myslím si, že inspirace z historie společně s inovací je skvělé spojení, které velmi pěkně funguje. I přesto však připravujeme zcela nové modely pro další sezónu. Ačkoli se inspirujeme historií, myslíme i na budoucnost.
Spolu s modelem Iconic vznikla také nová kolekce oblečení. Z jakého důvodu jste se rozhodli přidat k obuvi i oblečení?
Kromě obuvi jsme se rozhodli naši nabídku rozšířit o kolekci oblečení právě proto, abychom mohli zákazníkům poskytnout kompletní outfit od hlavy až k patě vyroben na našem území, který bude ladit s našim hlavním produktem - tedy obuví. Rádi sledujeme v ulicích, jak nosí lidé naše botasky na nohou. O to hrdější budeme, když nás budou nosit i na prsou.
Rádi sledujeme v ulicích, jak nosí lidé naše botasky na nohou. O to hrdější budeme, když nás budou nosit i na prsou.
Jakým způsobem budete značka Botas marketingově podporovat? Jaké ke komunikaci zvolíte kanály?
Využíváme sociální sítě, jako je Facebook nebo Instagram. Zde se snažíme tvořit obsah, který je pro našeho zákazníka zajímavý, pohledný a naučný. Chtěli bychom v rámci marketingu také podporovat sportovní aktivity, protože sport ke značce Botas vždy patřil a v tomto digitálním světe cítíme potřebu propagovat také offline akce, jako jsou nohejbalové turnaje a podobně. V neposlední řadě přemýšlíme i nad samostatnou kamennou prodejnou, abychom byli zákazníkům blíže. Jsem však moc rád, že již nyní si mohou zákazníci naše modely vyzkoušet na Vasky prodejnách.
Co plánujete marketingově na podzim a předvánoční sezónu?
Nechci prozrazovat téma naší kampaně, nicméně obecně chystáme propagovat naše stávající kolekce obuvi, uvést a odprezentovat nově příchozí kolekce bot, oblečení a doplňků. Vedle toho bychom rádi dopřáli zákazníkům možnost obdarovat své blízké prostřednictvím dárkových poukazů.
Myslíme si, že si značka Botas zaslouží své prostředí, ze kterého zákazník bude cítit její identitu.
Uvažujete i o samostatném e-shopu pro Botas, nebo si vystačíte s prodejem přes Vasky? Jaký mají Botasky ostatně na e-shopu Vasky zatím úspěch?
Přestože se botaskám na e-shopu Vasky velmi daří, chystáme také samostatný web pro značku Botas. Myslíme si, že si tato značka zaslouží své prostředí, ze kterého zákazník bude cítit její identitu.
Jaké máte se značkou další plány?
Máme mnoho plánů. Z krátkodobého hlediska, o kterých mohu mluvit jsou nové modely, barevné varianty botasek a velmi brzy spatří světlo světa také naše kompletní kolekce oblečení, která bude rozšířena o teplákové soupravy, ponožky a nové barevné varianty triček. Co se týče dlouhodobých plánů, nyní se zaměřujeme na vyvíjení nových volnočasových modelů obuvi, ale také specializované sportovní obuvi. V neposlední řadě bychom rádi otevřeli vlastní kamennou prodejnu bot.
Vít Staněk, CEO značky Botas
Vedení značky Botas se ujal letos v létě. Již od 15 let vypomáhal značce Vasky v jejich prvním showroomu. Před dvěma lety začal pracovat na prodejně Na Příkopech a poslední rok ji měl na starosti jako vedoucí.