Flema: Inovativním zadavatelem Kaufland, agenturou Socialists
Letošní ročník soutěže inovativního využití médií Flema Media Awards ocenil vítěze.

Cena pro inovativního zadavatele míří letos do Kauflandu za kampaně v esportu připravené společně s OMD, Fuse a DDB FTW, zdroj: Flemedia
Cenu Grand Prix, za absolutně nejlépe hodnocenou vítěznou kampaň, získala v letošním ročníku soutěže Flema Media Awards agentura Wavemaker Slovakia. Pro Slovak Telekom vytvořila kampaň #rešpekt, která odvážným způsobem reaguje na politickou a společenskou situaci na Slovensku. Zvítězila také v kategorii Nejodvážnější počin.
Zdroj: Slovak Telekom
Cenu pro inovativního zadavatele si odnesla společnost Kaufland ČR. Práce pro Kaufland ovládly letošní shortlist a nominace proměnily ve vítězství ve dvou kategoriích, a to s esportovou kampaní Kaufland První volba esportovců od agentur OMD, Fuse a DDB FTW. Prvenství vybojovala v kategoriích Nejlepší komerční kampaň a Nejlepší využití digitálních médií. Spojení Kauflandu s esportovým týmem Sinners vyústilo v několik komunikačních aktivit, podporujících značku Kaufland u mladé generace hráčů. Jejich součástí byla i Fofrtaška 2.0, limitovaná edice nákupní tašky na kolečkách.
Zdroj: Kaufland ČR
Inovativním autorem se pak stala slovenská agentura Socialists. Ta v soutěži uspěla v kategorii Nejlepší využití influencera pro klienta DNA ERA nabízející test DNA ze slin. Čtveřici influencerů zapojila do experimentu, kterým v kampani #UnboXYourself odhalila jejich genetickou predispozici.
Zdroj: DNA ERA
Vítězství si letos opět připsala také Komerční banka, a to v kategorii Nejlepší zapojení zákazníka. Vánoční kampaň od agentur PHD a DDB využila umělou inteligenci k ilustraci 50 nejcennějších vánočních vzpomínek.
Další z vítězství patří agentuře Marketup a společnosti ABB Robotika, které společně vytvořily první obálku tištěného časopisu namalovanou kolaborativním robotem. Šlo o titulní stranu magazínu Forbes Next.

Zdroj: ABB Robotika
Sázková kancelář Tipsport bodovala v kategorii Nejlepší využití real-time marketingu za kampaň předpovídající výsledky prezidentských voleb „Známe příští hlavu státu". Ze statisíců podaných tiketů několik dní před hlasováním úspěšně předpověděla její výsledek.
Zdroj: Tipsport
Nejvyšší ocenění dále získala slovenská agentura OMD Slovakia za outdoorovou kampaň Ibalgin Purpose, jejíž součástí byla aktivace s využitím QR kódů na neobvyklých místech. V OOH kromě standardního brandingu nebo DOOH v obchodních centrech obrandovala i horskou kabinku v největším slovenském lyžařském středisku.

Zdroj: Opella Healthcare Slovakia
V kategorii Nejlepší využití rádia byla nejlépe hodnocena kampaň od agentur RespectAPP a Unimedia pro Hyundai Motor Slovakia. Zaměřila se na podporu bezpečné jízdy a motoristům na základě dohody se třemi slovenskými rádii nabídla pomalé písně, které je měly stimulovat k opatrnější jízdě.
V několika kategoriích letos porota neudělila žádné ceny. Konkrétně šlo o kategorie Nejlepší využití TV, Nejlepší využití dat a Nejlepší nekomerční kampaň.
Vítězové Flema Media Awards 2023
Název kampaně |
Autor |
Zadavatel |
Nejlepší využití TV |
||
cena nebyla udělena |
||
Nejlepší využití tisku |
||
Marketup |
ABB |
|
Nejlepší využití rádia |
||
RespectAPP, Unimedia |
Hyundai Motor Slovakia |
|
Nejlepší využití OOH |
||
OMD Slovakia |
Opella Healthcare Slovakia |
|
Nejlepší využití digitálních technologií |
||
OMD, Fuse, DDB FTW |
Kaufland Česká republika |
|
Nejlepší využití influencera |
||
Socialists |
DNA ERA |
|
Nejlepší zapojení zákazníka |
||
PHD, DDB |
Komerční banka |
|
Nejlepší využití dat |
||
Nejlepší využití real–time marketingu |
||
Tipsport |
Tipsport |
|
Nejlepší nekomerční kampaň |
||
Nejlepší komerční kampaň |
||
OMD, Fuse, DDB FTW |
Kaufland Česká republika |
|
Nejodvážnější počin |
||
Wavemaker Slovakia |
Slovak Telekom |
|
Grand Prix |
||
Wavemaker Slovakia |
Slovak Telekom |
|
Inovativní autor |
||
Socialists |
||
Inovativní zadavatel |
||
Kaufland Česká republika |
Zdroj: Flemedia
Vítěze z 57 přihlášených prací vybralo 95 odborníků v oblasti mediálního plánování a marketingové komunikace z řad zadavatelů, médií a reklamních i mediálních agentur, ve dvou kolech hodnocení.
„Jsme rádi, že se více zadavatelů v letošním roce účastnilo naší soutěže poprvé, a že jeden z nich si dokonce odnesl ocenění Inovativní zadavatel. Navíc z retailu, který je vnímán jako obor, ve kterém inovativní přístup ke kampaním nemá místo. Zároveň jsme opravdu nadšeni, že i v době vysoké inflace a enormního tlaku na cenu agentury setrvávají ve snaze nalézat pro své klienty neobvyklá a inovativní řešení, a zadavatelé mají odvahu je realizovat,” říká k výsledkům 18. ročníku soutěže Hynek Cimoradský, managing partner pořádající společnosti Flemedia.
Vyhlášení výsledků proběhlo jako v předchozích několika letech v pražském Divadle X10 na slavnostním galavečeru.
-mav-