Soutěž POPAI Awards vyhlásila 23. listopadu v prostorách kongresového centra O2 universum vítěze svého 15. ročníku. Soutěžní projekty se představily v 18 kategoriích, které hodnotila odborná porota ve dvou kolech. Absolutním vítězem se stala značka Radegast se svým hořkým regálovým čelem, jenž bodoval také v kategorii Alkoholické nápoje, tabák.
Radegast hořké regálové čelo, pod nímž je podepsáno studio Fajný design, bylo použito v rámci pilotního programu společnosti Plzeňský Prazdroj. Cílem bylo, aby lidé zažili značku na vlastní kůži, a proto byla v obchodech vytvořena místa lákající nakupující k interakci. Součástí byla ručně modelovaná skála, divoká zeleň, realisticky vypadající mech, nasvícené police i jezírko s tekoucí vodou, v němž byly umístěné vychlazené plechovky. Celý koncept byl doplněn prvkem dřevěné klády s výzvou „Zvedni a zažij sílu přírodu“ – těm, co výzvu přijali, se rozezněl orchestr ve formě hromů a blesků.
Cenu publika získal kartonový Shop in Shop značky Birell, pod nímž je podepsána společnost Sprint Trading. Kromě této cenu si ještě odnesl ocenění z kategorie Nealkoholické nápoje. Jeho cílem bylo navodit letní náladu a zobrazit ovocnou osvěžující chuť. Pozornost nakupujících lákaly maxi 3D plechovky a hologram umístěný v čele. Celý Shop in Shop je velkokapacitní, což je řešeno policemi evokujícími vzhled bazénku.
Cenu za kreativitu si odnesla společnost ProFancy za svůj projekt Galaxy Z Flip a Fold pro Samsung, jež bodovala ještě v kategoriích Nejlepší materiálová a technická inovace a Integrovaná in-store kampaň. Jednalo se o MDF lakovanou konstrukci s prosvícenými polykarbonátovými segmenty, která sloužila k promu v obchodních centrech spojenému se slevovými kupóny ve značkových obchodech Samsung.
Přehled všech vítězů POPAI Awards je možné prohlédnout si zde.
Dále byly vyhlášeny výsledky také 23. ročníku soutěže o nejlepší reklamní a dárkové předměty Hvězda 3D reklamy. Celkem 116 exponátů soutěžilo v 10 kategoriích. Absolutním vítězem se stala Litomyšlská škatulka od společnosti H.R.G., která vytvořila v designu litomyšlského zámku libovolně plnitelný adventní kalendář. Nejvíce inovativním projektem byla zvolena KPZ Božkov z dílny Sprint Trading. Balíček poslední záchrany obsahuje kompletní set pro ústní hygienu.
Přehled výsledků soutěže Hvězda 3D reklamy je k dispozici zde.
V neposlední řadě byli oznámeni vítězové 17. ročníku studentské soutěže POPAI Student Award. V kategorii Grafický 2D návrh dle briefu firmy Coca-Cola HBC zvítězila práce Doroty Švorcákové. V kategorii Design POP materiálu dle briefu Plzeňského Prazdroje nejvíce zaujal návrh Stojan – vánoční stromeček, jehož autorkou je Anna Fischerová. V kategorii In-store komunikační kampaně dle briefu společnosti Nestlé Česko se na prvním místě umístila práce Petry Sklenářové.
Přehled vítězů Student POPAI Awards je možné prohlédnout si zde.
-stk-