Brněnské vánoční trhy zapojují do kampaně rozšířenou realitu

pondělí, 27. listopadu 2023, 06:45 Aktuality, Reklama MediaGuru

Brněnské vánoční trhy ve své komunikaci opět pracují s mottem „2. nejlepší Vánoce na světě. Hned po těch vašich doma“.

Jeden z klíčových vizuálů Brněnských Vánoc, které vytvořila Vendula Pucharová Kramářová, zdroj: Brněnské Vánoce.

Jeden z klíčových vizuálů Brněnských Vánoc, které vytvořila Vendula Pucharová Kramářová, zdroj: Brněnské Vánoce.

Už druhý ročník Brněnských Vánoc bude mít motto „2. nejlepší Vánoce na světě. Hned po těch vašich doma“, které loni připravila agentura Aetna. S letošním vizuálem, který vytvořila výtvarnice Vendula Pucharová Kramářová, se budou lidé setkávat nejen ve městě, na internetu, ale také v augmentované realitě

Vzory se objeví na suvenýrech, jako jsou čokolády, mentolky, přívěsky, plecháčky, plátěnky, ale i v ulicích města na plakátech. Na nich bude umístěn QR kód, přes který se mohou zájemci dostat do rozšířené reality – animace doprovázené speciálními hudebními znělkami. 

„Ve vzoru se objevjí rozkrojená jablka, pomeranče, perníky i další cukroví uspořádané okolo centrálního kapra nebo vánočky. Tento originální ‚artwork‘ dostává zároveň použitými výtvarnými motivy do popředí gastronomickou stránku brněnských trhů,” vysvětluje Michal Rožek, idea maker agentury Aetna, jež je podepsána i pod letošní kampaní.    

Obrazová forma Brněnských Vánoc se mění každý rok, výběr hlavního tvůrce vizuálu by navíc i do budoucna měl zůstat v regionu. „S TICem nám záleží, aby se na něm dlouhodobě podíleli umělci z jižní Moravy. Chceme tím poukázat na regionální kontext a podpořit umělce, kteří s regionem souzní. Vendulu jsme vybrali, protože její tvorbu dlouhodobě a důvěrně známe a máme ji rádi nejen proto, jak je její práce typická pro zdejší prostředí tím, jak navazuje na folklor. Brněnské Vánoce navštěvují různí lidé s různým vizuálním vkusem, proto snaha nabídnout každý rok něco odlišného proti tomu předchozímu,“ zdůvodňuje Jakub Žirovnický, CEO Aetny. 

„Komunikační kampaň Brněnských Vánoc směřuje nejen do České republiky, ale také do zahraničí,” přibližuje Jana Janulíková, ředitelka TIC Brno, jež celý vánoční program organizuje.

-stk-