Národní kolo Creative Express vyhrály Schönová a Kachman

středa, 8. listopadu 2023, 06:45 Reklama MediaGuru

První místo v soutěži Creative Express obsadily Kristýna Schönová a Adriána Kachman s konceptem „Myslete na sebe, na planetu za Vás myslíme my“.

Účastníci prvního ročníku soutěže Creative Express, zdroj: ADC

Účastníci prvního ročníku soutěže Creative Express, zdroj: ADC

Soutěž Creative Express, kterou minulý týden pořádal Art Directors Club (ADC) ve spolupráci s ADC Slovakia, oznámila své vítěze. Během ní absolvovalo deset týmů mladých profesionálů z oboru intenzivní cestu vlakem na trase Praha-Bratislava a zpět. Pro České dráhy během cesty tvořily kreativní koncepty na míru. Vítězkami se staly Kristýna Schönová a Adriana Kachman s konceptem „Myslete na sebe, na planetu za Vás myslíme my“.

„Mladí projevili o soutěž velký zájem, registrace do Creative Express byla v obou zemích expresně rychle zaplněná,“ popisuje zájem o první ročník soutěže David Suda, kreativní ředitel agentury WMC Grey.

Soutěž začala ranní briefingem ve vládním salonku na hlavním nádraží v Praze, poté se týmy odebraly vlakem za hranice do Bratislavy. „Soutěžící měli za úkol zvýšit zájem o cestování vlaky Českých drah prostřednictvím argumentu, že jde o ekologický způsob dopravy,“ říká Petr Čech, kreativní ředitel agentury Havas Prague, který jakožto odborník na komunikaci Českých drah, absolvoval cestu spolu s týmy v roli spolucestujícího mentora. 

V Bratislavě proběhl mentoring se slovenskými odborníky z řad členů slovenského Art Directors Clubu. Mezi mentory figurovali: Juraj Bartoš (Creative Director & Founder, Free Andy), Peter Michalka (Creative Director, Elite / Monday lovers), Martin Motáček (Creative Director, Wiktor Leo Burnett), Vlado Kurek (Executive Creative Director, Triad) a Peter Rajčák (Creative Director & Founder, Ateliér Pútnici). 

„Mentoři nám pomohli se dostat z železnice nohama zpátky na zem a podívat se na nápady s potřebným odstupem. To nám vzhledem k našemu odvážnějšímu nápadu dodalo patřičnou odvahu jej přinést i před českou porotu. A vyplatilo se,” hodnotí zkušenost Michal Krhut, spoluautor jednoho z oceněných konceptů. 

Soutěž byla zakončena osobní prezentací a vyhlášením vítězů v pátek 3. listopadu ráno v agentuře Havas, která projekt podporuje od jeho spuštění. Soutěžící obhajovali své nápady před porotou ve složení: Radka Vlažná (Vedoucí oddělení marketingu, České dráhy), Zuzana Korselt (Brand Manager, České dráhy), Jakub Kolářík (Creative Director, Havas), David Suda (Creative Director & Partner WMC/Grey), Richard Axell (Creative Director, Triad Prague), Pavel Slováček (Senior Art Director, Havas Prague) a Richard Stiebitz (Strategy Creative, Agentura Gen).

První místo obsadily Kristýna Schönová (Business Development Director) a Adriána Kachman (Junior Strategist) s konceptem „Myslete na sebe, na planetu za Vás myslíme my“. Podle porotkyně Radky Vlažné vítězný koncept dostál všem náležitostem briefu: „Výborně spojil benefit pohodlí ve dvou směrech – pohodlí jako možnost využití vlastního času při cestě vlakem a pohodlí ekologického chování, které vám zajistí již samotný výběr vlaku jako dopravního prostředku. Zároveň jsme ocenili vhodnost kampaně pro cílovou skupinu a bezproblémovou realizovatelnost konceptu.“ Vítězný tým postupuje do mezinárodní soutěže Creative Express pod hlavičkou ADC Europe.  

1. místo v soutěži Creative Express získaly Kristýna Schönová (Business Development Director) a Adriána Kachman (Junior Strategist) s konceptem „Myslete na sebe, na planetu za Vás myslíme my“, zdroj: ADC.

1. místo v soutěži Creative Express získaly Kristýna Schönová (Business Development Director) a Adriána Kachman (Junior Strategist) s konceptem „Myslete na sebe, na planetu za Vás myslíme my“, zdroj: ADC.

Na druhém místě skončila dvojice David Červený (Strategic Planner) a Michal Krhut (Copywriter) s konceptem „Kouzlo nechtěného“, který používá stížnosti cestujících ve svůj prospěch tím, že na nich staví ekologický benefit cestování vlakem. Třetí místo obsadil tým ve složení Václav Pruner (Art Director) a Martin Šimon (Junior Art Director) s konceptem „Každý může být ekolog“, jenž využil „českodrážní“ tonalitu, jednoduchý a srozumitelný vzkaz a měl komplexní záběr na širokou cílovou skupinu.

Na druhém místě se umístila dvojice David Červený (Strategic Planner) a Michal Krhut (Copywriter) s konceptem „Kouzlo nechtěného“, zdroj: ADC.

Na druhém místě se umístila dvojice David Červený (Strategic Planner) a Michal Krhut (Copywriter) s konceptem „Kouzlo nechtěného“, zdroj: ADC.

Třetí místo obsadil tým ve složení Václav Pruner (Art Director) a Martin Šimon (Junior Art Director) s konceptem „Každý může být ekolog“, zdroj: ADC.

Třetí místo obsadil tým ve složení Václav Pruner (Art Director) a Martin Šimon (Junior Art Director) s konceptem „Každý může být ekolog“, zdroj: ADC.

-stk-