Bezhotovostní placení uvede Air Bank pod značkou Cvak

pondělí, 4. prosince 2023, 10:00 Aktuality, Marketing MediaGuru

Air Bank plánuje začátkem příštího roku představit nové platební řešení pro rozšíření bezhovostního placení. Uvede ho po značkou Cvak.

Zdroj: Air Bank / Cvak

Zdroj: Air Bank / Cvak

Air Bank připravuje nové řešení, které rozšíří možnost bezhotovostního placení v Česku. Využívat jej budou moci zákazníci a obchodníci s účty u všech bank na českém trhu. Uvede jej pod zcela novou značkou Cvak.

Novým platebním řešením chce Air Bank bořit technické a poplatkové bariéry současných na trhu běžně dostupných způsobů přijímání bezhotovostních plateb, které některé obchodníky dosud od tohoto placení odrazují. 

„Naším cílem je zaplnit na mapě Česka bílá místa, kde dosud bylo nutné platit jen v hotovosti, a přinést tak bezhotovostní placení všude tam, kde o něj zákazníci, ale i obchodníci stojí. Z našich průzkumů vyplývá, že 9 z 10 lidí platí kartou minimálně několikrát týdně. Lidé chtějí mít možnost zvolit si sami způsob placení, a ne všude tuto možnost mají. Proto chceme obchodníkům nabídnout jednoduché a cenově atraktivní platební řešení, které jejich platícím zákazníkům zvýší komfort a ve výsledku bude mít i pozitivní dopady na jejich tržby,“ říká Jiří Suchý, ředitel divize Produkty a inovace v Air Bank.

Cvak je platební řešení vyvinuté tak, aby s ním mohl zaplatit klient každé banky. To znamená, že pro využívání Cvaku nebude nutné mít účet u Air Bank. K zaplacení bude stačit chytrý telefon a platební karta.  

„Máme pozitivní odezvu trhu. Nejen ze strany malých i větších obchodníků, ale účast v projektu zvažuje hned několik dalších bank. Aktivní podpora této nové platební metody ze strany více bankovních hráčů napomůže nejen jejímu masovému rozšíření, ale bude mít i pozitivní ekonomický přínos pro všechny, kteří Cvak využívají,“ dodává Jiří Suchý.

samostatná značka a vizuální identita, odlišná od vizuální identity Air Bank, dokazuje, že je nové platební řešení již od začátku koncipované tak, aby se k jeho dalšímu rozvoji mohli připojit i ostatní hráči na trhu. 

„Slovo Cvak vyjadřuje jednoduchost placení a odkazuje na lidové označení pro platby ‚zacvakat‘. Sloganem nové značky Cvak bude ‚Placení tak jednoduché, jak to zní‘. U loga jsme se inspirovali symbolem bezkontaktního placení, kterému má Cvak v Česku pomáhat. Závorka jako prvek nám pak kreativně umožní symbolizovat zvuk i na statických obrázcích. Značku Cvak chceme od Air Bank odlišit i vizuálně, základními barvami jsou fialová a tmavě modrá, společně s bílou umožňují vytvářet výrazné barevné kombinace,“ říká Oldřich Dostál, ředitel marketingu Air Bank.

V současné chvíli již u vybraných obchodníků probíhá pilotní provoz Cvaku. Od pondělí 4. prosince se mohou také další zájemci z řad obchodníků registrovat přes formulář na webových stránkách www.cvak.cz. Jak bude Cvak technicky vypadat a jaké budou jeho cenové a technické parametry, plánuje Air Bank veřejnosti představit začátkem roku 2024.

-stk-