Do Česka loni přišlo nejvíc nových značek za deset let

čtvrtek, 4. ledna 2024, 07:25 Marketing, Retail MediaGuru

Na český maloobchodní trh loni vstoupilo rekordních 39 nových značek, nejvíce za uplynulých 10 let. 

Foto: MediaGuru

Foto: MediaGuru

Na český maloobchodní trh loni vstoupilo 39 nových značek, což je rekordní počet dosažený za uplynulých deset let, kdy změny sleduje realitněporadenská společnost Cushman & Wakefield. Mezi nejvýznamnější brandy, jež k nám loni přišly, patří Victoria’s Secret, Popeyes, Signorvino, Rossopomodoro či Zadig & Voltaire

„Český trh a především Praha je pro retailové značky jednoznačně atraktivní, zůstává pro ně hlavní vstupní branou do regionu střední a východní Evropy. Pro mezinárodní módní a další společnosti je to jedno z nejatraktivnějších prostředí, a to zejména díky velice kvalitní skladbě nájemců a jejich dobrým obchodním výsledkům. Přítomnost velkého množství mezinárodních společnosti je mimo jiné výsledkem dlouhodobě rostoucí kupní sily obyvatel Česka a rozvoje obchodního prostředí, ve kterém společnosti dobře prosperují. Velice důležitým faktorem pro vstup mezinárodních značek je pak to, že Česká republika a zvláště Praha je zároveň velmi významnou evropskou i světovou turistickou destinací, kde turisté tvoří velice významnou část klientely zahraničních obchodů, zejména v centru Prahy a významných nákupních centrech, kde nové značky nejčastěji otevírají své první prodejny; poté expandují do dalších českých měst,“ přibližuje Jan Kotrbáček z Cushman & Wakefield. 

Jedním z nejvýznamnějších loňských vstupů představovala americká značka spodního prádla Victoria’s Secret, která v květnu otevřela svou první zdejší prodejnu v pražském nákupním centru Westfield Chodov. Druhým zásadním brandem je americký fastfrodový řetězec Popeyes, jenž svou první pobočku otevřel počátkem listopadu v pražském Domě módy na Václavském náměstí.

Segment F&B se loni rozšířil i o další značka – v pražském Mánesu se otevřela Aperol Spritz Terrace, v Manifesto Market koncept Holy Pasta, v ulici Na Příkopě čajovna The Alley, v nákupních centrech pak italské koncepty Rossopomodoro (Palladium) či Signorvino (Westfield Chodov). V rámci tzv. travel retail přišly značky Bottega Prosecco Bar a Natoo na pražském letišti a hlavním nádraží. 

V segmentu potravin představily nové formáty svých prodejen společnosti Billa a Makro. Billa začala otevírat maloformátové prodejny Viva Billa u čerpacích stanic a Makro chce s prodejnami Bonveno oslovit návštěvníky centra Prahy nebo kancelářských oblastí. Čokoládové cukrovinky Toblerone se nově prodávají ve specializované prodejně ve Fashion Arena Prague Outlet.

Přehled 20 TOP maloobchodních značek, jež v roce 2023 vstoupily do ČR

Značka

Země původu

Sektor

Aperol Spritz Terrace

Itálie

F&B

Bonveno

Německo

Supermarket/Hypermarket

Bottega Prosecco Bar

Itálie

F&B

Eden Park

Francie

Oblečení

Handpicked

Itálie

Oblečení

Hebe

Portugalsko

Drogerie

Jimmy Choo

Spojené království

Obuv

Leopark

Polsko

Volný čas

Martinus

Slovensko

Knihy

MooRER

Itálie

Oblečení

Natoo

Francie

F&B

Popeyes

USA

F&B

RADO

Švýcarsko

Doplňky

Rossopomodoro

Itálie

F&B

Signorvino

Itálie

F&B

The Alley

Taiwan

F&B

Toblerone

Švýcarsko

F&B

Victoria's Secret

USA

Oblečení

Viva Billa

Rakousko

Supermarket/Hypermarket

Zadig & Voltaire

Francie

Oblečení

Zdroj: Cushman&Wakefield

Módní odvětví, mezi příchody již tradičně silně zastoupené, loni reprezentovalo devět prodejců oblečení, obuvi a doplňků. Segment luxusního zboží rozšířila italská značka zimního oblečení MooRER v Maiselově ulici a francouzská módní značka Zadig & Voltaire v Široké ulici. 

Světoznámá obuvní značka Jimmy Choo se po roční absenci plnohodnotné maloobchodní prodejny přesunula na adresu Pařížská 21. Utvrdila tak trend posunu luxusních značek do severní části Pařížské ulice, kde se nyní dokončují dva nové projekty s exkluzivními maloobchodními prostory: Pařížská 25 a pětihvězdičkový Fairmont Golden Prague Hotel, který má ambici stát se nejluxusnějším hotelem v regionu střední a východní Evropy. 

Naprostá většina – 33 značek – zamířila do Prahy; Brno a Ostrava uvítaly po dvou značkách, Hatě a Hradec Králové po jedné. Poměr brandů, jež otevřely prodejny v obchodních centrech, a těch, které si zvolily tzv. high street neboli hlavní nákupní třídu v centru města, je vyvážený. Nejvíce značek k nám letos přišlo z Itálie (8), a to především ze segmentu F&B, dále ze Slovenska (5 značek) a z Francie (4 značky). 

-stk-