Největší vydavatelé deníků zdražili inzerci jen mírně

pondělí, 22. ledna 2024, 07:00 Tisk MediaGuru

Jen s mírným zdražením nebo zachováním inzertních cen z loňského roku vstoupili do roku 2024 největší tuzemští vydavatelé.

Ilustrační foto, zdroj: Shutterstock

Ilustrační foto, zdroj: Shutterstock

Rozhodující tuzemští vydavatelé, kteří dosahují nejvyšších obratů na inzertním trhu, vstoupili do roku 2024 jen s velmi mírnou úpravou inzertních cen. Ukazuje to srovnání ceníkových cen celostran vybraných vydavatelů pro roky 2023 a 2024.

Konkrétně společnost Czech News Center (CNC), vydavatel deníků Blesk, Aha!, Sport a E15, zvýšila inzertní ceny meziročně o 5 %. Platí to pro všechny zmíněné deníky. 

Skupina Mafra, pod níž spadají deníky MF Dnes, Lidové noviny a Metro, ponechala u všech svých deníků, suplementů a také i časopisů ceny na loňské úrovni.  

Také Vltava Labe Media (VLM), vydavatel regionálních deníků Deník, inzertní ceny pro rok 2024 ve srovnání s loňským rokem téměř nezměnila. Ceníková cena za inzertní celostranu ve všech regionálních denících Deník je meziročně vyšší o 3 %. U ostatních titulů skupiny, tj. suplementů a časopisů, zůstaly ceny na loňské úrovni.

Inzertní tiskové ceny Hospodářských novin zachovala od loňského roku pro rok 2024 také Economia

Nejvýrazněji se tak měnily ceny u deníku Právo, vydavatelství Borgis, jehož inzertní prodej přešel od nového roku pod Seznam.cz. V případě Práva se ceníková cena za celostranu meziročně zvyšuje o 30 % a stejné navýšení platí i pro menší formáty (polovina, třetina, čtvrtina strany).

Hrubé inzertní příjmy vydavatelů tisku se podle průběžných výsledků v roce 2023 udržely na srovnatelné úrovni jako o rok dříve. Největší inzertní objem generují na tiskovém trh podle hrubých objemů deníky Blesk, MF Dnes, Deník a Metro.

-mav-