Letošní šestnáctý ročník Young Lions, kreativní soutěže a tréninkového programu pro mladé komunikační profesionály do 31 let, proběhne od 15. do 25. března 2024. Vítězové získávají ocenění a právo reprezentovat Českou republiku na světové soutěži v Cannes.
Registrace spouští 29. ledna a oproti předešlým ročníkům přináší několik novinek. Soutěž je otevřena účastníkům ze všech typů agentur, freelancerům a zaměstnancům klientských organizací. Soutěží dvoučlenné týmy, které mají 24 hodin na vytvoření návrhu kampaně pro neziskovou organizaci či obecně prospěšnou myšlenku a následně ho v pěti minutách prezentují odborné porotě, která vybírá vítěze a poskytuje zpětnou vazbu každému účastníkovi.
I letos probíhá soutěž v hybridním formátu v pěti kategoriích: Digital, Marketers, Media, PR a Print. Během Briefing Day, Awards & Networking Night se účastníci setkají osobně, zatímco prezentace a zpětná vazba od poroty proběhnou virtuálně prostřednictvím Zoomu. Všechny osobní akce opět proběhnou v WPP Campusu.
Vítězové získávají právo reprezentovat Českou republiku na světové soutěži. Pokud má jejich kategorie hlavního partnera, tak díky němu získají i delegátské pasy na festival Cannes Lions. Aktuálně je potvrzen tradiční partner kategorie Digital, mediální skupina GroupM. Jednání s dalšími možnými partnery kategorií probíhají.
„Samotný formát soutěže je prověřený lety a výborně funguje. To, co posouváme, je formát vyhlašování vítězů a způsob prezentace soutěžních prací – více emocí a více kontextu. Zároveň jsme se rozhodli poprvé vyprávět příběhy, které Young Lions píší – mnoha úspěšným lidem v oboru akcelerovaly jejich kariéry, a o to se podělíme v nové podcastové sérii „Shine Bright Lake a Star“, která startuje v únoru. A největší novinku máme pro ty, kteří mají potřebu rozvoje nad rámec samotné soutěže v průběhu celého roku. Pro ně v průběhu roku spustíme Young Lions Club, platformu pro inspiraci, vzdělávání a setkávání,“ říká René Jež, ředitel Young Lions.
Vítězové budou slavnostně vyhlášeni až během závěrečné Awards & Networking Night, a ne jak bylo dříve zvykem už v průběhu samotného soutěžního týdne. Vítězné práce budou zveřejňovány s kontextem zadání a zdůvodněním poroty. Nová podcastová serie je připravována ve spolupráci s novým generálním partnerem Young Lions, agenturou Visibility a bude spuštěna v únoru.
Kromě soutěžní části nabízí Young Lions také přípravné aktivity jako jsou 20. února Warmup Q&A, kde zájemci dostanou odpovědi na všechno, co je zajímá ohledně soutěže, a 5. března Warmup Workshop „From Good to Great“, kde soutěžící získají cenné rady pro úspěch v soutěži.
Pro všechny medailisty se připravuje dvoudenní rozvojový program Winners Camp. Proběhne 19. a 20. dubna 2024 a bude zaměřený na rozvoj jejich osobního a kreativního myšlení a excelence.
Přihlášky do soutěže se uzavírají v pátek 1. března 2024. Pro účast je nutné splnit požadavky na věk (narození po 21. červnu 1993), dobrou znalost anglického jazyka a vytvoření dvoučlenného týmu. Registrace probíhá přímo na oficiálních webových stránkách soutěže younglions.cz. Organizátorem je společnost Lionhearted, reprezentant festivalu Cannes Lions pro Českou republiku. Generálními partnery jsou WPP, TV Nova a nově také agentura Visibility.
Klíčové termíny Young Lions 2024
- Zahájení registrací: 29. ledna 2024
- Uzavření registrací: 1. března 2024
- Q&A (Warmup): 20. února 2024 | virtuální | Zoom
- Workshop (Warmup): 5. března 2024 | osobní | WPP Campus, Praha
- Soutěžní dny: 15.-22. března 2024 | hybridní
- Awards & Networking Night: 25. března 2024 | osobní | WPP Campus, Praha
- Winners Camp: 19.-20. dubna 2024
- Cannes Lions: 17.-21. června 2024
-mav-