Jihlavská Modeta oživuje stávající značky, uvádí nové

středa, 21. února 2024, 07:20 Marketing MediaGuru

Pod novými majiteli – Eliškou Kišovou a Oldřichem Bajerem – prochází jihlavská Modeta transformací. Oživuje stávající značky, uvádí nové, například Teplo°. 

Ke značkám Modety se řadí i Teplo°, zdroj: instagramový účet Teplo°

Ke značkám Modety se řadí i Teplo°, zdroj: instagramový účet Teplo°

Jihlavská textilní společnost Modeta se nyní nachází ve fázi transformace, za kterou stojí její noví majitelé – Eliška Kišová a Oldřich Bajer, jenž v minulosti stál například za módním e-shopem Zoot. Do firmy se rozhodli společně zainvestovat v lednu 2022, kdy se nacházela ve velmi špatné kondici. V současnosti oživuje nejen své stávající značky Modeta a Axiswear, ale představuje i značky nové, například Teplo°. 

Historie Modety se začala psát již na přelomu 19. a 20. století. Její hlavní specializací, která trvá dodnes, je výroba produktů z elastických materiálů – plavky, spodní prádlo a sportovní oblečení. „Nyní v podstatě budujeme firmu od základů, snažíme se stabilizovat ji z finančního pohledu, přinášet profitabilní zakázky a současně pracujeme na kompletní restrukturalizaci,“ popisuje proces proměny spolumajitelka a ředitelka Modety Eliška Kišová.

Z původního výrobce zejména velkoobjemových, avšak neprofitabilních zakázek se tak Modeta stává flexibilnější realizátor kompletních designových, výrobních a odbytových služeb pro další (nejen) české růstové značky. Stěžejním bodem je digitalizace podniku, tedy nasazení centrálního provozního systému, zefektivnění výrobních procesů, zvyšování produktivity práce i kvality servisu pro nové zákazníky.

Součástí transformace je také znovuobnovení již existujících módních značek jako jsou Modeta a Axiswear, představení brandů zcela nových a zároveň výroba produktů pro další externí klienty. „Letos jsme spustili novou módní značku Teplo°, která reaguje na stávající situaci v ceně energií. Zároveň se snažíme hledat zákazníky nové. Mezi ty aktuální patří například Girls without clothes, Yoginy, Rossmann, Mooq, Marounderwear, Aňa Geislerová a další,“ vysvětluje aktuální stav Eliška Kišová.

Značku Teplo° uvedla Modeta na podzim loňského roku jako reakci na energetickou situaci i nutnost měnit životní styl směrem k udržitelnosti. Určena je lidem, kteří mají rádi české značky a kvalitní materiály a i doma chtějí vypadat stylově. Kolekce obsahuje spodní prádlo, termoprádlo, unisex teplákové soupravy, doplňky v podobě čelenek a čepic, nebo třeba zcela nový kousek na módním poli v podobě jupano neboli prodloužené verze kimona. Firma ji podporuje se svou vlastní produkcí v rámci online prostředí, prostřednictvím sítí Meta Ads, Google a Sklik, dále na sociálních sítích Instagram a Facebook a ve spolupráci s mikroinfluencery. 

Značka Teplo° uvedla na trh i tzv. jupano, zdroj: Modeta.

Značka Teplo° uvedla na trh i tzv. jupano, zdroj: Modeta.

Jihlavský podnik disponuje modelárnou, střihárnou, specializovanou šicí dílnou i B2C logistikou pro odbavování balíčků z e-shopů. „S nadsázkou říkáme, že je to taková naše jihlavská perla. Místní zaměstnanci jsou mistři svého oboru a když do celé problematiky proniknete, pochopíte, jak krásné řemeslo to je,“ popisuje Kišová. 

Právě zázemí a specializace na výrobu produktů z elastického materiálu Modetě dodává konkurenceschopnost. „Ušít kvalitní sportovní oblečení je poměrně složitá záležitost vyžadující nejen speciální stroje, ale také preciznost a um šiček, které se na výsledném produktu podílí velkou měrou. V tom je podle nás jihlavská Modeta unikát, který nikde jinde nenajdete,“ doplňuje  Kišová. 

Noví majitelé věří, že současný textilní průmysl si žádá lokálnost a udržitelnost, která spočívá v podpoře tvorby od místních designérů a módních firem. „Doufáme, že díky chystané uhlíkové dani, která má zamezit dovozu zboží zejména z asijských zemí, se česká výroba stane více konkurenceschopná a zákazníci budou podporovat místní brandy,“ říká Eliška Kišová. Udržitelné procesy jako práce s recyklovanými materiály, jejich maximální využití a otázka samotné cirkularity jsou rovněž zahrnuty ve fungování samotné firmy.

Možnost a zejména potenciál růstu vnímají noví majitelé jako pozitivní. „Letošní obrat firmy cílí zhruba na 20 milionů korun, což je zhruba 2,5 násobek toho, na čem jsme začínali. To, že je opravdu kam růst, vnímáme vlastně jako příležitost, kterou chceme chytit za pačesy,” popisuje Kišová. Roční výrobní kapacita Modety se pohybuje v řádu malých statisíců kusů zboží, přičemž finančně smysluplné zakázky pro menší značky začínají na 200 kusech. Nejefektivnější je výroba produktů v řádech tisíců, tedy od 1500 do 5000 kusů produktů. 

Továrna jihlavské Modely, zdroj: Modeta

Továrna jihlavské Modely, zdroj: Modeta

-stk-