Český prodejce v segmentu péče o oči Lentiamo podle předběžných výsledků v loňském roce rostl o zhruba 5 % a za prodej zboží utržil 836 milionů korun. Přestože cíle na rok 2023 byly vyšší, vzhledem k nepříznivým vlivům v průběhu roku i poklesu české e-commerce jako celku nakonec vedení firmy hodnotí výsledek pozitivně.
„Celkově jsme rostli meziročně o cca 5 %, což je menší propad oproti tomu, na co jsme zvyklí. Obvykle rosteme o 7 až 9 %. Nicméně vzhledem k celkovému poklesu e-commerce o 6 % naše čísla nevypadají špatně,” komentuje předběžné výsledky CEO Lentiamo Jiří Urban.
„Začátkem loňského roku jsme bojovali nejen s poklesem v Česku a na Slovensku, v důsledku rebrandingu spadlo do velkého útlumu také Německo a Rakousko. Česká koruna navíc byla nejsilnější za posledních 5 let, což nikdy není dobrá zpráva pro exportéry. A aby těch měnových výkyvů nebylo málo, potrápil nás i vývoj švédské koruny,” popisuje Urban. Poslední kvartál bývá pro Lentiamo, jehož tržby plynou mimo jiné ze slunečních brýlí, tradičně nejslabší období. Ten loňský ale překvapil dokonce 11% růstem.
V roce 2023 se společnost zaměřovala hlavně na investice do zefektivnění svého fungování. Jedním z kroků byla změna struktury firmy, která dala vzniknout nové pozici Chief Commercial Officer. Tu obsadil dosavadní ředitel marketingu Tomáš Bártek. Další změnou byl přechod z KPI na OKR. Zlepšení prioritizace pomocí OKR a větší soustředěnost na konkrétní cíle je jedním z faktorů, jimž Lentiamo připisuje růst na konci roku. V listopadu také Lentiamo otevřelo nové logistické centrum s téměř trojnásobnou rozlohou oproti původní hale a výrazně efektivnějšími procesy.
„V roce 2024 se chceme orientovat na ziskovost, stabilizaci financí firmy a na spokojenost našich zákazníků i zaměstnanců. Nové země zatím otevírat nebudeme. U nových optik bude záležet na tom, jak se firmě letos povede, více budeme vědět v půli roku. Těší nás, že těm stávajícím se daří, loni rostly prodeje v kamenných provozovnách o 39 %,” uvádí Jiří Urban.
-mav-