Kaufland sází na privátky, tvoří přes pětinu obratu

úterý, 12. března 2024, 13:30 Aktuality, Retail, Marketing MediaGuru

Kaufland v současnosti nabízí přes 40 vlastních značek, jejichž podíl na celkovém obratu loni vzrostl nad 22 %. 

Ukázka produktů privátních značek Kauflandu, foto: MediaGuru

Ukázka produktů privátních značek Kauflandu, foto: MediaGuru

Obchodní řetězec Kaufland v současnosti nabízí přes 40 privátních značek, mezi něž se řadí například K-Classic, K-Purland, Bevola či K-Jarmark. Jejich podíl na celkovém obratu se za obchodní rok 2023 vyšplhal nad 22 %. Nabídka privátních značek se od roku 2020 rozrostla o 28 %, letos ji čeká rozšíření. 

Kaufland má jak foodové, tak non-foodové vlastní značky. První z nich – K-Classic – byla uvedena na český trh v roce 2010. Její sortiment dnes čítá více než 1500 produktů a tvoří 56 % výrobků v segmentu potravin vlastních značek. Nejoblíbenějším produktem je podle samotných zákazníků trvanlivé mléko, na druhém místě se umístil plátkový sýr Eidam 30 % a následuje slunečnicový olej.

Kaufland rovněž pracuje s pyramidou třech základních řad privátních značek – první jsou kvalitní výrobky za příznivou cenu, například K-Classic, K-Mistři od fochu z Modletic!, K-Purland či drogistické zboží Bevola. Druhou představují produkty s přidanou hodnotou pro zákazníka, mezi něž patří regionální značka K-Jarmark, pod kterou zákazník najde výhradně produkty od českých výrobců, K-To Go, což jsou snacky a saláty pro okamžitou konzumaci, K-Take It Veggie pro vegany a vegetariány, K-Bio nabízející bio kvalitu a K-Free výrobky bez lepku či laktózy. Poslední řadu tvoří značka K-Favourites, přinášející delikatesy z celého světa.

V non-food segmentu pokrývají privátní značky Kauflandu nabídku pro nejmenší (Kuniboo), milovníky módy (Oyanda, Hip@Hopps) nebo kutily a zahradníky (Countryside). Vlastní značky má i v sortimentu elektroniky, domácích potřeb, nářadí nebo grilování (Let’s BBQ, Switch on…).

Největší podíl na obratu generují vlastní značky v oblasti čerstvého a ultra-čerstvého zboží, jako je maso, uzeniny a mléčné výrobky. Boduje hovězí a vepřové maso pod značkou K-Mistři od fochu z Modletic! či mléčné výrobky, uzeniny, zelenina či bylinky od K-Jarmarku.

Letos plánuje Kaufland další rozšíření své nabídky privátních produktů. Brzy uvede ekologickou řadu čističů, nápoje, pudinky či zmrzliny s vysokým obsahem proteinu a také pokrmy z asijské kuchyně pod značkou K-Asia

Růst podílu privátních značek na obratu však není záležitostí jen Kauflandu, jedná se o trend napříč trhem. V Česku je dokonce jeden z nejvyšších v rámci střední a východní Evropy, ale stále zaostává za podílem, kterého tyto značky dosahují v západní Evropě.

„Během posledních dvou let, kdy česká ekonomika čelí nebývalým inflačním tlakům, se výrazně zvýšil zájem českých spotřebitelů o výrobky pod privátní značkou řetězců. Podíl na prodejích vzrostl z 22 % v roce 2021 až na současných 26 %. V posledních letech rovněž roste vnímání kvality těchto produktů mezi českými nakupujícími a 8 z 10 spotřebitelů vnímá privátní značky jako dobrou alternativu značkových produktů díky skvělému poměru kvality a ceny,“ dodává Karel Týra, generální ředitel výzkumné agentury NIQ pro Českou republiku a Slovensko.

-stk-