Společnosti Lego, jež je po celém světě známá pro svou kostičkovou stavebnici, se v posledních letech daří růst rychleji než zbytku trhu. V době pandemie, kdy se prodeje hraček zvýšily o 11 až 12 %, rostly kostičky o 21 až 22 %. Loni, i když se trh hraček propadl o 7 %, zůstala dánská stavebnice v růstu o 3,5 %.
„Naším cílem je inspirovat a rozvíjet stavitele zítřka, tedy naše děti“ uvedla na letošní konferenci Retail Summit Adriana Jahňáková, VP Global Marketing The Lego Group, podle níž úspěch značky spočívá v její schopnosti být otevřená zákazníkům, inovacím i retailu.
Z důvodu cílení primárně na děti se každý rok až 50 % portfolia Lega vymění, což znamená, že je 300 až 400 produktů staženo z prodeje. Nicméně i přesto se Lego zaměřuje i na dospělé, kterým nabízí například možnost sestavit si z kostiček obraz s Hvězdná noc od Vincenta van Gogha nebo kytice růží, které měli tento rok velký úspěch na sv. Valentýna. Produkty pro dospělé dnes dokonce tvoří téměř polovinu celkových prodejů.
Kromě toho se Lego soustředí také na inovace, v minulosti přineslo dětem třeba možnost jednoduchého programování v Mindstorms nebo bezpečný prostor pro hraní Fortnite. Na webu poskytuje zdarma návody na další využití stavebnic. Své zaměstnance vybízí k navrhování novinek v rámci tzv. Leadership Playground.
Po celém světě provozuje Lego celkem 1104 značkových obchodů. „Nejzásadnější jsou pro nás naši lidé, kteří nejen dokážou doporučit správný produkt, ale také umí jednat s dětmi,“ přiblížila Jahňáková. Své produkty prodává také na e-shopu, který loni zaznamenal 395 milionů návštěv.
-stk-