Mediální agentura PHD měla v roce 2023 nejvyšší podíl z tuzemských mediálních agentur na čistých investicích do televizní reklamy. Za období od ledna do prosince 2023 představoval 11,8 %. Vyplývá to ze srovnání PPA Ranking, který poskytuje společnost Media Strategy. Na dalších předních místech následovaly OMD (9,6 %), EssenceMediacom (8,6 %) a Knowlimits (8,5 %), mezi kterými byly jen minimální odstupy. Ve srovnání s rokem 2022 vypadla z první pětice Médea, naopak se do ní posunul Starcom.
V podílu investic do televizní reklamy počítaném podle sítí mediálních agentur měla v loňském roce největší podíl Omnicom Media Group (23,3 %) před GroupM (19,8 %) a Publicis Media (12,6 %). Zde se pořadí sítí mediálních agentur ve srovnání s rokem 2022 nemění.
Podíl mediálních agentur na investicích do TV reklamy v roce 2023
pořadí | mediální agentura | odhadovaný podíl 2023 |
1. | PHD | 11,8% |
2. | OMD | 9,6% |
3. | EssenceMediacom | 8,6% |
4. | Knowlimits Group | 8,5% |
5. | Starcom | 7,7% |
6. | Wavemaker | 5,8% |
7. | Carat | 5,4% |
8. | Médea | 5,3% |
9. | Mindsquared | 5,3% |
10. | Mindshare | 5,2% |
11. | Zenith Media | 4,9% |
12. | Dentsu X (incl. Vizeum) | 4,7% |
13. | Universal McCann | 2,6% |
14. | Initiative | 2,2% |
15. | Heart&Science | 1,9% |
16. | Marketingová společnost SEN | 1,1% |
ostatní | 9,6% |
Podíl sítí mediálních agentur na investicích do TV v r. 2023
PPA Ranking je počítán na základě počtu klientských GRPs spotové reklamy podle monitoringu Nielsen. Z TV Price Pool Auditu se vypočítají průměrné clusterové ceny (NN CPP30“), které by klienti za danou výši GRPs měli zaplatit. Tím se získá jejich odhadovaný rozpočet a přiřadí se k agenturám a k agenturním sítím. Poté se vyjádří jejich podíl.
Data (stejně jako TV Price Pool Audit) publikuje společnost Media Strategy třikrát ročně, a to za období leden až červen, leden až říjen a leden až prosinec.
-mav-