Trh reklamních agentur v posledních letech globálně roste. Podle předpovědi Advertising Agencies Global Market Report vzroste jeho velikost z loňských 390,77 miliard dolarů na letošních 410,82 miliard dolarů, což představuje 5,1% růst. Důvodem je silný ekonomický růst na rozvíjejících se trzích, zintenzivňující se globalizace, důležitost e-commerce i zvyšující se výdaje na reklamu.
Očekává se, že trh reklamních agentur zaznamená stabilní růst i v následujících letech – v roce 2028 by měl dosáhnout 492,07 miliardy dolarů. Přispěje k tomu urbanizace, rozšíření internetu věcí a také stále lepší pokrytí 5G. Klíčovým trendem bude i používání umělé inteligence v reklamním průmyslu, důraz na storytelling, digitalizaci a interaktivní reklamu. Svou roli sehraje i integrace rozšířené reality a reklama ve streamovacích službách. K podpoře růstu bude strategické posilovat digitální marketing prostřednictvím akvizic, nabízet řešení založené na datech a také expanze do nových regionů.
Poptávku po službách reklamních agentur posílí nárůst výdajů na reklamu. Přispějí k tomu i zvýšené investice do video a mobilní reklamy, které zažívají značný růst. Rovněž se předpokládá, že porostou výdaje na influencer marketing. Jen loni měl podle odhadů dánské mediální společnosti Influencer Marketing Hub dosáhnout 21,2 miliardy dolarů.
Velmi aktuální je na poli reklamních agentur používání umělé inteligence v rámci přípravy strategie i kreativního procesu. AI pomáhá s brainstormingem, testováním, analýzou dat i prvními návrhy. Například Kantar využívá nástroj Link AI for Digital, kterým s využitím prediktivní analýzy vyhodnocuje očekávanou výkonnost digitálních reklam na trhu.
Dále je úsilí firem upřeno na vývoj produktů oslovujících mladší spotřebitele. Příkladem může být nástroj Gen Z Music od Googlu, jenž pomáhá identifikovat trendy v hudbě u posluchačů ve věku od 18 do 24 let. Zadavatelé reklamy si mohou tak jednoduše vybrat, u kterých skladeb svou reklamu umístí.
Největším regionem na trhu reklamních agentur byla loni Severní Amerika, hned za ní se umístila západní Evropa. Nejvíce výdajů na reklamu proudilo z maloobchodního sektoru.
-stk-