Lev v novém logu Magnesia umožňuje využít síly značky
Přechod od erbu evokujícího aristokratické dědictví k ikoně lva nám umožnil využít přirozené síly značky, přibližuje autor nové podoby Magnesie Fabrizio Severino.
Magnesia po 11 letech kompletně aktualizuje svou vizuální identitu. V novém logu se do centra dostává lev symbolizující sílu přírodního hořčíku. Cílem změny je podle brand manažerky Karolíny Šimonové potřeba modernizace a přizpůsobení se novým trendům. Pod redesignem je podepsána mezinárodní agentura FutureBrand. Jak její designéři při své práci postupovali, přibližuje v rozhovoru její Design Director Fabrizio Severino.
Jaký byl váš přístup k redesignu loga lva a celkovému vzhledu značky?
Naším cílem bylo posílit vnímání značky jako ikony vytvořením rafinovaných vizuálních prvků a výrazného symbolu, který by dokázal významně vystihnout její podstatu. Přechod od erbu evokujícího aristokratické dědictví k působivé ikoně lva nám umožnil využít přirozené síly značky.
Které prvky návrhu jste považovali za klíčové při přetváření identity značky?
Při přetváření brandové identity jsme upřednostňovali její základní atributy, tedy autoritu a přirozenou sílu spojenou s hořčíkem. Ty sloužily jako pilíře celého procesu redesignu, přičemž podstata DNA značky Magnesia nám byla inspirací v každém kroku. Přestože znak se dvěma lvy představoval výrazné dědictví, cítili jsme potřebu posunout jej do modernější ikony. Abychom zachovali propojení značky s jejím symbolem, integrovali jsme plynule velké M značky Magnesia do lví hřívy, čímž jsme zajistili jemné, ale působivé spojení.
Jaké byly hlavní zdroje inspirace pro nový design?
Naším primárním inspiračním zdrojem vycházel z naší práce při redesignu značky Mattoni. Snažili jsme se dosáhnout stejné úrovni ikoničnosti vytvořením distinktivního značkového symbolu schopného reprezentovat značku jako mocnou entitu a zároveň ji zajistit snadnou rozpoznatelnost u spotřebitelů.
Jakým výzvám jste čelili při začlenění lva do loga a jak jste je překonali?
Zpočátku byla jednou z výzev, kterým jsme čelili, začlenění lva do loga při zachování dualismu původního znaku. Brzy jsme si ale uvědomili, že ani s jedním lvem tento symbol neztratí na své účinnosti. Naopak, jednotný symbol nám pomohl ještě silněji komunikovat hodnoty značky, což bylo přesně to, co potřebovala.
Jak jste na vytvoření jednotného vizuálního stylu spolupracovali s brand managerem a marketingovým týmem?
Redesign je výsledkem společného úsilí, úzké spolupráce a průběžného dialogu s týmem značky, aby byla zajištěna konzistence ve všech styčných bodech. Proces vyvrcholil vytvořením komplexního brand manuálu s pokyny pro značku, který slouží jako základní nástroj pro zajištění konzistentní práce na vizuální identitě značky.
Jaké techniky a software jste při redesignu použili?
Většina práce vznikla na základě ručně vytvořených skic, které byly následně digitálně převedeny pomocí vektorového grafického softwaru, zejména Adobe Suite.
Jaký dopad bude mít podle vás nový design na vnímání značky spotřebiteli?
Začlenění působivého symbolu značky, který představuje přirozenou sílu hořčíku, má za cíl dále zdůraznit důvod, proč značce věřit (Reason to Believe, RTB). Přijetí základních vizuálních kódů navíc zvýší viditelnost značky v místě prodeje, takže spotřebitelé nový design etikety a loga při nakupování snadno rozpoznají.
FutureBrand
Marketingová agentura, jež byla založena v roce 1999. Má dvě desítky poboček po celém světě, například v Ženevě, Miláně, Londýně, Paříži, Pekingu, Dubaji, New Yorku, Limě, Bogotě, Melbourne či Sydney. Zabývá se designem značek, jejich revitalizací, transformací kategorií, vytvářením nových digitálních a maloobchodních zážitků či eventy.