Óčko spouští Instagram v televizi, dál propojuje TV a sítě
Óčko vyvinulo vlastní řešení, díky kterému propojí obsah ze sociální sítě Instagram se svým lineárním televizním vysíláním.

Zapojení Instagramu do TV vysílání Óčka, zdroj: TV Óčko
Óčko zapojuje do svého vysílání obsah ze sociální sítě Instagram. Od začátku dubna se tak instagramové příspěvky stávají součástí televizního programu v průběhu celého dne vysílání této hudební skupiny.
Vývoj vznikal „in house” a trval půl roku. „Platforma Instagram v televizi, neboli IGvTV, je postavena na zcela nové technologii, kterou jsme sami vyvinuli a která posouvá vysílání Óčka na novou úroveň. Umožňuje pracovat s úpravou videa v několika vrstvách v reálném čase, ve kterém monitorujeme příspěvky z Instagramu a následně je pouštíme do vysílání. Je to mimořádný krok nejen v Česku, ale i na celosvětové úrovni,“ uvedl technický manažer Óčka Petr Mareček.
Autorem grafického řešení je Dominik Laskaj, šéf Óčko selfpromotion. Výběr instagramových příspěvků se odehrává pod redakčním dohledem, tedy bez online reklam a automatických algoritmů. Vybírají se zprávy nejen z hudební scény, ale i ze světa filmu, sportu, zábavy, vzdělání a lifestylu. „Z tisíců veřejných profilů jsme pečlivě vybrali ty nejzajímavější a náš výběr neustále aktualizujeme. Kromě postů z vlastních profilů sledujeme populární interprety, hudební labely, festivaly, ale i profily jako NASA, UFC nebo Marvel. Rovněž dojde i na zapojení diváků prostřednictvím soutěží. Zájemci tak dostanou šanci se na určitý čas objevit se svým osobním profilem v televizi,“ popisuje šéf social media Óčka Michal Janíček.
„Jde o redakční servis zpráv, který doplní naše denní playlisty. Zatímco u zpravodajských TV jde o textovou infolištu, my zobrazujeme proud autentických postů včetně fotek a videí způsobem, jakým je dnes běžné konzumovat zábavu i zprávy při scrollování na sociálních sítích – a to za poslechu populárních hitů. IGvTV navíc vysílání nezakrývá, ale organicky doplňuje, takže tento infotainment poběží současně s videoklipy, pořady a i přes reklamní breaky, aniž by do nich zasahoval,“ přibližuje novou podobu vysílání Óčka programový ředitel Alexandr Guha.
Óčko tím navazuje na své dřívější inovace v propojování televize a onlinu, jako třeba platformu #vidimsenaocku, kdy do vysílání zrcadlí facebookové komentáře diváků a využívá svých sociálních sítích, jejichž prostřednictvím dokáže oslovit většinu populace. Na sociálních sítích aktuálně vygeneruje cca 85 milionů organických impresí za měsíc.
-mav-