ADC Awards: Agenturou večera je DDB, Grand Prix pro Fofrtašku

čtvrtek, 16. května 2024, 21:30 Reklama MediaGuru

Titul Agentura večera soutěže ADC Czech Creative Awards získala DDB. Klientem roku se stala Všeobecná zdravotní pojišťovna. 

Zdroj: ADC

Zdroj: ADC

Letošní ročník soutěže komunikační kreativity ADC Czech Creative Awards zná své vítěze. Z celkových 274 přihlášek se na shortlist probojovalo 120 prací, ocenění získalo 70 z nich. Historicky první titul Agentura večera si připsala agentura DDB Prague, jež získala největší počet bodů v hodnocení a i nejvyšší ocenění. Grand Prix si odnesla za kampaň Fofrtaška 2.0 pro Kaufland. Klientem roku se stala Všeobecná zdravotní pojišťovna

Nejúspěšnějším subjektem z pohledu počtu proměněných nominací je agentura OAK, která všech svých deset nominací přetavila v cenné kovy. Tím si zajistila druhé místo v žebříčku nejoceňovanějších agentur. Deset trofejí získala také agentura McCann Prague, což ji dopomohlo k třetímu místu v celkovém hodnocení. 

„Letošní ročník hodnotíme jako úspěšný nejen z hlediska počtu přihlášek, ale také proto, že se nám podařilo dát dohromady skvělou porotu plnou osobností s přesahem mimo reklamu. S velkým potěšením jsme také pozorovali nárůst zájmu o leto poprvé samostatnou kategorii Design. A jakou message vysílají do našeho oboru letošní vítězné práce? Že kreativita přináší impact. A že skvělá práce je vždy společným dílem agentury a odvážného klienta,“ komentuje uplynulý ročník ADC Awards předseda ADC Miky Karas.

ADC také udělilo speciální oborové ocenění Zlatý ohníček za výjimečný kreativní přínos v komerční komunikaci. Jeho novým držitelem se stala Dora Pružincová.

Kampaň „Fofrtaška 2.0“, kterou agentury DDB, Fuse a OMD vytvořily pro Kaufland, získala kromě Grand Prix tři zlaté Louskáčky, a to v kategoriích Social: Community activation, Gaming a Brand partnership, a stříbro v kategorii Campaign: Integrace. Kampaň začala jako mezigenerační vtip o duchovních, nicméně během aktivace na sociálních sítích o tzv. Fofrtašku 2.0 projevili zájem mladí hráči. Kaufland ji tak ve spolupráci s Braasi Industry a Sinners Sport vyrobil. Z prodejů se podařilo vybrat přes milion korun na Ježíškova vnoučata. Vedle toho si DDB odnesla ještě dva bronzové Louskáčky za kampaň „Sezóna dětské radosti“ a „Pro oči nevidět“

Celkem deset ocenění si připsala agentura OAK, z toho pět – tři zlata (Film: Long format, Film raft: Cinematography, Sound design), jedno stříbro (Film craft: Direction) a bronz (Film raft: Production design) – za kampaň „Co je to za mámu“, který společně s Bistro Films vytvořila pro Paměť národa. Cílem kampaně bylo připomenout hrdinství žen, které během komunistického režimu za podepsání Charty 77 čelily perzekucím, obvykle vedeným přes děti. Pro Paměť národa připravila ještě stříbrnou kampaň v kategorii Advertisiments for Good za „Paměť českým disidentkám“

Ve spolupráci s VML je OAK podepsána pod kampaní „#silnější sám před sebou“, jež si vysloužila zlato v kategorii Film craft: Direction a dvě stříbra za Cinematography a Casting. Obsazením dvojčat bylo umožněno, že některé trikové záběry vznikaly přímo v kameře. Kampaň „#silnější“, jež chce posilovat sebevědomí Čechů, si odnesla bronz v kategorii Brand building. 

Deset Louskáčků získala také agentura McCann. Dvěma zlaty – v kategoriích Campaign: Tactical a Digital & Interactive – byla oceněna její kampaň „System Sho(p)k“, kterou vytvořila pro Všeobecnou zdravotní pojišťovnu. Jejím cílem bylo vyvolat celonárodní diskusi o nákladech na zdravotní péči, změnit vnímání „bezplatného“ systému zdravotní péče a podpořit zodpovědné chování při využívání tohoto systému. Pro VZP ještě připravila kampaň „Pojišťovna pro zdravotní systém“, oceněnou bronzem v kategorii Brand building. 

Dalších sedm cen si odnesla za práce pro Českou asociaci pojišťoven. Preventivní kampaň „Zkratky“, stojící na myšlence drog coby cesty k instantním řešením, stavěla zejména na seriálu Adikts Adama Sedláka. Celkem si připsala dvě zlata (Cinematography a Casting) a dva bronzy (Entertainment a Motion & animation). Stříbro a dva bronzy získala agentura také za kampaň „Národní den beze spěchu“

V kategorii Film: Medium format byla udělena dvě zlata, a to jednak kampani „Odpádluj od rodičůČeského svazu rychlostní kanoistiky, pod níž je podepsána agentura VML, jednak piva „Bohém“, pod níž je podepsána agenturaNewsjacking. Bohém si navíc připsal také stříbro za Production design a dva bronzy za Direction a Casting. 

V další craftové kategorii – Film craft: SFX & CGI – získala zlato společnost Universal Production Partners za svou práci na kampani pro rozvážkovou službu Just Eat „Just Eat: Nejžhavější spolupráce roku 2023 - Řekl někdo HipOpera“, jejímiž hlavními hvězdami byly Latto a Christina Aguilera. 

V kategorii PR & Earned media zlatě zabodovala kampaň „Pilsner Gown“ agentury Imminent. Na Mezinárodním filmovém festivalu v Karlových Varech se pivní značka Pilsner Urquell prezentovala první večerní róbou na světě vyrobenou z piva. Kampaň byla oceněna ještě stříbrem (Events & Live stunt activations) a bronzem (Data & Technology). 

Poslední letošní zlato bylo uděleno v kategorii Print design, a to kampani „Kolóra“ od kreativního týmu prezidenta Petra Pavla, jež získala i stříbro za Copywriting: Short. Kolekce poštovních známek pracuje se souborem barev, které svými názvy odkazují na společné národní vědomí, i netradičním prezidentským portrétem. 

Kolóra od kreativního týmu prezidenta Petra Pavla, zdroj: ADC

Kolóra od kreativního týmu prezidenta Petra Pavla, zdroj: ADC

Přehled vítězů ADC Czech Creative Awards 2024

Pořadí

Projekt

Vítěz

Zadavatel

Static: Outdoor

1. místo

neuděleno

 

 

2. místo

neuděleno

 

 

3. místo

Rozumíme českým kutilům

Mark BBDO

Uni Hobby

Film: Short format (up to 15")

1. místo

neuděleno

 

 

2. místo

neuděleno

 

 

3. místo

Čti hru jako nikdo jiný

Triad Advertising

Livesport

Film: Medium format (16-60")

1. místo

Bohém

Newsjacking

Heineken Česká republika

1. místo

Odpádluj od rodičů

VML

Český svaz rychlostní kanoistiky

2. místo

Život na talíři

WMC Grey

Zachraň Jídlo

3. místo

Dáváme vám prostor pro film

Zaraguza CZ

KVIFF – Karlovy Vary International Film Festival

Film: Long format (over 61")

1. místo

Co je to za mámu

OAK, Bistro films

Pamět národa

2. místo

neuděleno

 

 

3. místo

neuděleno

 

 

Sound

1. místo

neuděleno

 

 

2. místo

neuděleno

 

 

3. místo

Kofola. Méně cukrování, více lásky

WMC Grey

Kofola ČeskoSlovensko

3. místo

Psjetej

WMC Grey

Helppes – Centrum výcviku psů pro postižené

Campaign: Tactical

1. místo

System Sho(p)k

McCann Prague

Všeobecná zdravotní pojišťovna

2. místo

neuděleno

 

 

3. místo

Výzva proti rakovině psů a koček

VML

Hill's Pet Nutrition

3. místo

Epická LEGO Výhra

Kreativ Gang

LEGO

Campaign: Integrated

1. místo

neuděleno

 

 

2. místo

Fofrtaška 2.0

DDB Prague

Kaufland

2. místo

Rozumíme českým kutilům

Mark BBDO

Uni Hobby

3. místo

Sezóna dětské radosti

DDB Prague

McDonald's

Advertisements For Good

1. místo

neuděleno

 

 

2. místo

Paměť českým disidentkám

OAK, Bistro films

Pamět národa

3. místo

Psjetej

WMC Grey

Helppes – Centrum výcviku psů pro postižené

Social: Community activation

1. místo

Fofrtaška 2.0

DDB Prague

Kaufland

2. místo

neuděleno

 

 

3. místo

Výzva proti rakovině psů a koček

VML

Hill's Pet Nutrition

Digital & Interactive

1. místo

System Sho(p)k

McCann Prague

Všeobecná zdravotní pojišťovna

2. místo

neuděleno

 

 

3. místo

neuděleno

 

 

PR & Earned media

1. místo

Pilsner Gown

Imminent

Asahi CE & Europe Services

2. místo

neuděleno

 

 

3. místo

Pivo ze vzduchu

Triad Advertising

Plzeňský Prazdroj

3. místo

Národní den beze spěchu

McCann Prague

Česká asociace pojišťoven

Creating Culture

1. místo

neuděleno

 

 

2. místo

Národní den beze spěchu

McCann Prague

Česká asociace pojišťoven

3. místo

neuděleno

 

 

Data & Technology

1. místo

neuděleno

 

 

2. místo

Pivo ze vzduchu

Triad Advertising

Plzeňský Prazdroj

3. místo

Pilsner Gown

Imminent

Asahi CE & Europe Services

Media creativity

1. místo

neuděleno

 

 

2. místo

Psjetej

WMC Grey

Helppes – Centrum výcviku psů pro postižené

3. místo

neuděleno

 

 

Entertainment

1. místo

neuděleno

 

 

2. místo

neuděleno

 

 

3. místo

Adikts – Binge watchingem k prevenci

McCann Prague

Česká asociace pojišťoven

Gaming

1. místo

Fofrtaška 2.0

DDB Prague

Kaufland

2. místo

neuděleno

 

 

3. místo

Porobot

Good Game

Komerční banka a Mastercard

Mixed & Virtual Reality

1. místo

neuděleno

 

 

2. místo

Když se lidi na internetu radují ze Sýrovky jako malí

Follow Bubble

McDonald's

3. místo

neuděleno

 

 

Events & Live stunt activations

1. místo

neuděleno

 

 

2. místo

Pilsner Gown

Imminent

Asahi CE & Europe Services

3. místo

Národní den beze spěchu

McCann Prague

Česká asociace pojišťoven

Brand building

1. místo

neuděleno

 

 

2. místo

neuděleno

 

 

3. místo

Pojišťovna pro zdravotní systém

McCann Prague

Všeobecná zdravotní pojišťovna

3. místo

#silnější

VML, OAK

Česká spořitelna

Business transformation

1. místo

neuděleno

 

 

2. místo

neuděleno

 

 

3. místo

Dáváme vám prostor pro film

Zaraguza CZ

KVIFF - Karlovy Vary International Film Festival

Brand partnership

1. místo

Fofrtaška 2.0

DDB Prague

Kaufland

2. místo

neuděleno

 

 

3. místo

neuděleno

 

 

Film craft: Direction

1. místo

#silnější sám před sebou

VML, OAK, Creative Embassy

Česká spořitelna

2. místo

Co je to za mámu

OAK, Bistro films

Pamět národa

3. místo

Škartovačka

VCCP

Asahi CZ

3. místo

Bohém

Newsjacking

Heineken Česká republika

Film craft: Cinematography

1. místo

Co je to za mámu

OAK, Bistro films

Pamět národa

1. místo

Adikts – Binge watchingem k prevenci

McCann Prague

Česká asociace pojišťoven

2. místo

#silnější sám před sebou

VML, OAK, Creative Embassy

Česká spořitelna

3. místo

neuděleno

 

 

Film craft: Casting

1. místo

Adikts – Binge watchingem k prevenci

McCann Prague

Česká asociace pojišťoven

2. místo

#silnější sám před sebou

VML, OAK, Creative Embassy

Česká spořitelna

3. místo

Bohém

Newsjacking s.r.o.

Heineken Česká republika

Film craft: Production design

1. místo

neuděleno

 

 

2. místo

Bohém

Newsjacking

Heineken Česká republika

3. místo

Království Radosti

VCCP

Albert CZ

3. místo

Co je to za mámu

OAK, Bistro films

Pamět národa

3. místo

Následujte kvalitu

Kaspen/Jung von Matt

Orlen Unipetrol RPA

Film craft: SFX & CGI

1. místo

Just Eat: Nejžhavější spolupráce roku 2023 - Řekl někdo HipOpera

Universal Production Partners

Just Eat

2. místo

neuděleno

 

 

3. místo

neuděleno

 

 

Film craft: Motion & animation

1. místo

neuděleno

 

 

2. místo

Cataclysm Classic Announce Trailer | World of Warcraft

Nice!

Blizzard Entertainment

3. místo

Zkratky – Drogy ve zkratce

McCann Prague

Česká asociace pojišťoven

Visual craft: Postproduction

1. místo

neuděleno

 

 

2. místo

neuděleno

 

 

3. místo

Město pro Enyaq

Punctum Images International

Škoda Auto

Copywriting: Short

1. místo

neuděleno

 

 

2. místo

Kolóra

Kreativní tým prezidenta Petra Pavla

Prezident České republiky

3. místo

Pro oči nevidět

DDB Prague

GrandOptical

Copywriting: Long

1. místo

neuděleno

 

 

2. místo

neuděleno

 

 

3. místo

Kulturisti, České dráhy

Havas Worldwide Prague

České dráhy

Sound design

1. místo

Co je to za mámu

OAK, Bistro films

Pamět národa

2. místo

Škartovačka

VCCP

Asahi CZ

3. místo

Keep Going!

WMC Grey

VirtualTraining

Branding

1. místo

neuděleno

 

 

2. místo

Vizuální styl pro 78. ročník mezinárodního hudebního festivalu Pražské jaro

Colmo

Pražské jaro

3. místo

Hrad Hněvín rebranding

Touch Branding

Nord Food

3. místo

Moje Malá Úpa / Hory s velkým srdcem

Dynamo design

SKIMU

Print design

1. místo

Kolóra

Kreativní tým prezidenta Petra Pavla

Prezident České republiky

2. místo

neuděleno

 

 

3. místo

neuděleno

 

 

Packaging

1. místo

neuděleno

 

 

2. místo

Obaly na kávu Alfabet

Fuksaworks

Alf & Bet

3. místo

neuděleno

 

 

Illustration

1. místo

neuděleno

 

 

2. místo

Rusalka v La Scala

Fuksaworks

Casa Ceca Milano / Český dům v Miláně

3. místo

Hostivar / Náš pivovar, náš svět

Dynamo design

Pivovar Hostivar

3. místo

To se nedá popsat, to musíte zažít

Roman Číhalík

Tanec Praha

Typography

1. místo

neuděleno

 

 

2. místo

Vizuální styl pro 78. ročník mezinárodního hudebního festivalu Pražské jaro

Colmo

Pražské jaro

3. místo

neuděleno

 

 

Grand Prix

 

Fofrtaška 2.0

DDB Prague

Kaufland

 

-stk-