Česká cena za PR zveřejnila nominované v letošním 19. ročníku. Z celkem 325 přihlášek vybrala porota odborníků 116 prací, které budou soutěžit ve 24 kategoriích. Ceny Lemur, které každoročně uděluje Asociace public relations (APRA), budou rozdány na slavnostním večeru 20. června 2024 v galerii DOX.
APRA letos rozšířila kategorie o Dlouhodobé budování reputace nebo značky. Z 325 přihlášek se na short list dostalo 116 prací.
Nejvyšší počet nominací získaly agentury Svengali Communications (9) a Boomerang (9). Následovaly agentury Bison&Rose (8) a Ogilvy (6) shortlistů. AC&C, AMI Communications a Havas PR mají po pěti nominacích.
Z zadavatelů dominuje Plzeňský Prazdroj (9) následovaný O2 (5).
Nejsilněji obsazený shortlist má kategorie Akce a události (7 prací), která je letos i nejsilnější kategorií z hlediska počtu přihlášek.
Kompletní nominace naleznete zde nebo v dokumentu níže.
„Jsme moc rádi, že zabodovala nová kategorie oceňující dlouhodobou komunikaci – byla silně obsazená, a tak na její shorlist postoupilo hned 6 projektů. Stejně tak v kategoriích Budování vztahu s médii, Periodické publikace a Influencerské kampaně. Zcela nesilnější kategorií ale byly Akce a události, což značí, že se v našem oboru opět vracíme k pořádání eventů a fyzickému potkávání, a to je neskutečně dobře,“ říká k nominacím Anna Balíčková, členka výkonné rady APRA zodpovědná za soutěž Lemur.
Slavnostní vyhlášení výsledků se odehraje 20. června v galerii DOX. Během večera budou rozdány ceny v celkem 24 kategoriích. Speciální ocenění bude uděleno také absolutnímu vítězi – tedy nejlepšímu projektu napříč kategoriemi.
Novinkou bude ocenění pro osobnost roku, kterou APRA nahrazuje cenu za celoživotní přínos oboru.
„Chceme upozornit na osobnosti, které v uplynulém období výrazně vstoupily do veřejné diskuse. Ne nutně to musejí být komunikační profesionálové. Schopnost profesionálně komunikovat dnes musejí prokazovat i ti, kteří se ocitli ve specifické situaci nebo roli,“ říká k ocenění výkonný ředitel APRA Marek Hlavica.
-mav-