Co přináší spojení Vodafone TV a Prima+?

čtvrtek, 30. května 2024, 07:05 TV Lukáš Polák

Operátor Vodafone nabízí jako první hráč na trhu placené televize spojení s videotékou Prima+. Novinka startovala ve stejný den, kdy proběhl launch globální videotéky Max, v úterý 21. května.

Vodafone má na dohodu s Prinou časovou exkluzivitu. Foto: Vodafone

Vodafone má na dohodu s Prinou časovou exkluzivitu. Foto: Vodafone

Mediální skupina Nova už delší dobu nabízí úspěšně fungující spojení s telekomunikačními hráči na trhu v případě své videotéky Voyo. Nebylo proto žádným překvapením, že ke stejnému kroku se rozhodla i konkurenční Prima, která svou službu Prima+ uvedla na trh začátkem loňského roku. Spolupráce byla oznámena ve stejný den jako spuštění videotéky Max, a informace tak částečně mohla zůstat v jejím stínu. 

Jak Vodafone  uvádí na svých webových stránkách, spolupráce Primy s operátorem na rozšíření její videotéky je v tuto chvíli exkluzivní. Zákazník žádné další telekomunikační firmy se tak nemůže k této nabídce dostat. Podobné exkluzivní spolupráce se navazují běžně a platilo to například v minulosti i pro jiné televizní aplikace, aktivní byla v tomto směru například společnost Samsung. Základní TV nabídka Vodafonu s více než 100 kanály (obsahující i Primu+) přijde stávajícího zákazníka na 220 korun, nového na 370 korun.

Co je třeba udělat...

Zákazníci Vodafonu si mohou streamovací služby, s nimiž má operátor dohodu, aktivovat v klientské zóně po zadání svého telefonního čísla a hesla. Pro Primu+ platí, aby měli právě tarif Vodafone TV+. V rámci doplňkového balíčku AllinOne jsou pak k dispozici i videotéky HBO Max a Voyo, dokoupit je možné Netflix, který je však fakturován samostatně.

Prima+ Premium se objevuje na nové dlaždici a slibuje výběr více než dvou tisíc titulů pro celou rodinu. Vodafone umožňuje aktivaci opět prostřednictvím unikátního kódu složeného z kombinace písmen a čísel, který se však zadává až na webových stránkách primaplus.cz, případně v aplikaci Prima+, tedy mimo samotnou zákaznickou zónu operátora. Operátor však tuto možnost maximálně zjednodušil a stačí pouze kliknout na nepřehlédnutelné červené tlačítko „Aktivovat prima+ Premium“. Následně už dojde k přesměrování na stránku s přihlašovacími údaji.

Jak na aktivaci kódu

Pro využívání videotéky Prima+ je třeba být zaregistrován, tedy mít na portálu Primy aktivní účet. V případě, že jste ještě v minulosti videotéku nikdy nevyužili, je třeba tento krok učinit. Pokud už účet máte, vše jde  jednoduše. Získaný kód je následně nutné aktivovat. Můžete tak učinit i v případě, že už v současné době máte službu Prima+ aktivní a běží vám předplatné. Slouží k tomu tlačítko „Uplatnit kupón“. Následně dojde k nastavení „automatického obnovování předplatného" s viditelným označením „Premium 0 Kč za měsíc“. 

Vodafone upozorňuje, že pokud zákazník od operátora odejde, přijde  také o prémiový přístup k videotéce Prima+. Pokud tak již měl v rámci služby tarif Light, dojde k jeho dočerpání, případně následně přepnutí na verzi Free. Stávající klienti s původním tarifem bezplatný přístup k Prima+ Premium využívat nemohou. Vodafone je striktní a informuje, že: „Nabídka Vodafone TV+ se službou Prima+ Premium platí pouze pro nové zákazníky, kteří si tento tarif zakoupí.“ Stávajícím zákazníkům není ale přechod zapovězen a mohou ho vyřídit mimo jiné i přímo přes web.

Videotéky jako rozšíření placené TV

Jak bylo uvedeno v úvodu, spolupráce s jednotlivými videotékami působícími na českém trhu jsou zcela přirozeným rozšířením působnosti operátorů placené televize. Případů z posledních let, ale i měsíců, je celá řada. Jednou z nejvýznamnějších byla například dohoda francouzské mediální skupiny Canal+ s americkou společností Apple. Tituly Apple TV+ jsou nejen součástí videotéky Canal+, ale také online služby Skylink Live TV. Atraktivní rozšíření obou platforem doprovodila nová cenová politika, byť nešlo o žádné drastické navýšení.

Trh placené televize se vyvíjí a doby, kdy operátoři nabízeli pouze klasické lineární kanály, jsou pryč. Na oborové konferenci Innovation Day, kterou pořádaly České Radiokomunikace minulý týden, ostatně tento trend potvrdil generální ředitel Miloš Mastník i v případě pozemního vysílání. Klasická televize by se bez dodatečného OTT obsahu neobešla. Pole působnosti je v tomto směru otevřené. Další, tentokrát globální hráči, jako jsou například Disney+ nebo SkyShowtime ještě na podobnou příležitost na našem trhu čekají.