Hokejové MS si Češi ze značek spojí nejčastěji se Škoda Auto

úterý, 28. května 2024, 07:20 Marketing, Výzkum MediaGuru

Značkou, kterou si s hokejovým mistrovstvím česká populace nejčastěji spojí, je Škoda Auto. Zjistil to průzkum ResSolution Group.

Z letošní kampaně značky Škoda Auto k hokejovému MS, zdroj: Škoda Auto

Z letošní kampaně značky Škoda Auto k hokejovému MS, zdroj: Škoda Auto

Dvě pětiny respondentů mají si s hokejovým mistrovstvím světa spojují nějakou značku. Tři desetiny respondentů (29 %) uvedli značku Škoda. Plzeňský Prazdroj zmínilo 8 % dotázaných. Dalšími značkami, které respondenti uvedli jako související s šampionátem, byly Kaufland (4 %), Tesco (3 %), Coca-cola (3 %), Nike (2 %) nebo Tipsport (2 %). Jinou značku zmínilo 16 % respondentů. Vyplývá to z průzkum ResSolution Group pro MediaGuru.cz, který se uskutečnil na vzorku Českého národního panelu

Muži častěji ve srovnání s ženami jmenovali značky Škoda a Plzeňský Prazdroj. Ženy častěji neměly s MS spojenou žádnou značku. Podíl těch, kteří uvedli značku Škoda, rostl s klesajícím věkem a s rostoucím vzděláním dotázaných. Méně často byla Škoda zmíněna na Moravě. 

Přes 70 % sledovala MS v televizi

Letošní mistrovství světa celkově sledovaly zhruba tři pětiny (61 %) české populace. O tom, že mistrovsví probíhá, nevěděla desetina populace. 

Hokejový šampionát sledovali lidé nejčastěji v televizi. Šlo až o 72 % z těch, kteří se o zápasy MS zajímali (z celkové populace to bylo 44 %). Téměř čtvrtina sledovala utkání na internetu, 9 % na veřejných projekcích a 4 % na stadionech. Skoro čtvrtina (24 %) se zajímala jen o  výsledky.

Muži, lidé ve věku 15–34 let, lidé s maturitou a lidé z vesnic nebo malých a středních měst sledovali MS častěji než jiní. Lidé ve věku 15–34 let se častěji než starší dívali na zápasy na veřejných projekcích. Podíl těch, kteří sledovali zápasy v televizi, rostl s dosaženým vzděláním a klesal s velikostí obce.

Q: Sledujete letošní MS v ledním hokeji?, zdroj: ResSolution Group, celý vzorek, N - 522,

Q: Sledujete letošní MS v ledním hokeji?, zdroj: ResSolution Group, celý vzorek, N - 522,

Téměř polovina (48 %) respondentů se považuje za fanoušky ledního hokeje. Muži se podle očekávání označili za fanoušky hokeje častěji než ženy (59 % mužů vs. 37 % žen). Za fanoušky se považují spíše mladší (do 55 let) a respondenti se střední školou s maturitou než ti s nižším vzděláním.

Výrobky a merchandisingové produkty pro fanoušky si z těch, kteří se o MS zajímali, koupilo nebo plánovalo koupit, 12 % respondentů. Nejčastěji šlo o vlaječky, hokejový dres, tričko, šály nebo kšiltovky.

Na vítěze tipovali diváci nejčastěji Kanadu, pak Česko

Největším favoritem šampionátu byla podle průzkumu Kanada. Zhruba dvě pětiny (42 %) ji tipovaly na vítězství, 22 % na druhé místo a 16 % na třetí místo. Druhým nejčastějším kandidátem na vítězství bylo Česko – 29 % jej tipovalo na první místo, dvě pětiny na druhé místo a zhruba čtvrtina na třetí místo. Třetím nejčastěji zmiňovaným aspirantem na vítězství bylo Švédsko

O průzkumu

  • Metodika: Výzkum byl realizován prostřednictvím internetového sběru (CAWI). Respondenti jsou součástí Českého národního panelu.
  • Cílová skupina: Internetová populace 15+
  • Vzorek: Analýza dat byla uskutečněna na vzorku 522 respondentů.
  • Sběr dat: Terénní sběr dat proběhl v době od 9. 5. do 14. 5. 2024.
  • Realizátor: ResSolution Group

-mav-