Dvě pětiny respondentů mají si s hokejovým mistrovstvím světa spojují nějakou značku. Tři desetiny respondentů (29 %) uvedli značku Škoda. Plzeňský Prazdroj zmínilo 8 % dotázaných. Dalšími značkami, které respondenti uvedli jako související s šampionátem, byly Kaufland (4 %), Tesco (3 %), Coca-cola (3 %), Nike (2 %) nebo Tipsport (2 %). Jinou značku zmínilo 16 % respondentů. Vyplývá to z průzkum ResSolution Group pro MediaGuru.cz, který se uskutečnil na vzorku Českého národního panelu.
Muži častěji ve srovnání s ženami jmenovali značky Škoda a Plzeňský Prazdroj. Ženy častěji neměly s MS spojenou žádnou značku. Podíl těch, kteří uvedli značku Škoda, rostl s klesajícím věkem a s rostoucím vzděláním dotázaných. Méně často byla Škoda zmíněna na Moravě.
Přes 70 % sledovala MS v televizi
Letošní mistrovství světa celkově sledovaly zhruba tři pětiny (61 %) české populace. O tom, že mistrovsví probíhá, nevěděla desetina populace.
Hokejový šampionát sledovali lidé nejčastěji v televizi. Šlo až o 72 % z těch, kteří se o zápasy MS zajímali (z celkové populace to bylo 44 %). Téměř čtvrtina sledovala utkání na internetu, 9 % na veřejných projekcích a 4 % na stadionech. Skoro čtvrtina (24 %) se zajímala jen o výsledky.
Muži, lidé ve věku 15–34 let, lidé s maturitou a lidé z vesnic nebo malých a středních měst sledovali MS častěji než jiní. Lidé ve věku 15–34 let se častěji než starší dívali na zápasy na veřejných projekcích. Podíl těch, kteří sledovali zápasy v televizi, rostl s dosaženým vzděláním a klesal s velikostí obce.
Téměř polovina (48 %) respondentů se považuje za fanoušky ledního hokeje. Muži se podle očekávání označili za fanoušky hokeje častěji než ženy (59 % mužů vs. 37 % žen). Za fanoušky se považují spíše mladší (do 55 let) a respondenti se střední školou s maturitou než ti s nižším vzděláním.
Výrobky a merchandisingové produkty pro fanoušky si z těch, kteří se o MS zajímali, koupilo nebo plánovalo koupit, 12 % respondentů. Nejčastěji šlo o vlaječky, hokejový dres, tričko, šály nebo kšiltovky.
Na vítěze tipovali diváci nejčastěji Kanadu, pak Česko
Největším favoritem šampionátu byla podle průzkumu Kanada. Zhruba dvě pětiny (42 %) ji tipovaly na vítězství, 22 % na druhé místo a 16 % na třetí místo. Druhým nejčastějším kandidátem na vítězství bylo Česko – 29 % jej tipovalo na první místo, dvě pětiny na druhé místo a zhruba čtvrtina na třetí místo. Třetím nejčastěji zmiňovaným aspirantem na vítězství bylo Švédsko.
O průzkumu
- Metodika: Výzkum byl realizován prostřednictvím internetového sběru (CAWI). Respondenti jsou součástí Českého národního panelu.
- Cílová skupina: Internetová populace 15+
- Vzorek: Analýza dat byla uskutečněna na vzorku 522 respondentů.
- Sběr dat: Terénní sběr dat proběhl v době od 9. 5. do 14. 5. 2024.
- Realizátor: ResSolution Group
-mav-